Ja även i ...

2013-05-30 @ 21:21:49
... natt fick vi jobba, så jag har sovit bort ett par timmar av dagen igen. Men nu är det ju bara halva jourveckan kvar och nästa vecka har jag tagit två semesterdagar och blev ledig hela veckan, ibland har man tur!

På eftermiddagen var jag ute och fotade lite, men det var svårt och få bra bilder när det blåste. Det är så mycke liljekonvaljer nu.
På kvällen var jag hem till Emelie en liten stund och busade med Robin!

Godmorgon

2013-05-29 @ 09:08:11
Fick jobba lite i måndagsnatt, så jag sov bort några timmar av det fina vädret igår. Men jag fick faktiskt med mig Jenny på morgonrundan i går. På eftermiddagen var det dax för Krita och Nova att vaccinera sig och få en gratis tandkontroll, Nova måste tillbaka och ta bort tandsten men inte Krita.

Idag börjar min ...

2013-05-27 @ 12:33:51
... långa jourvecka (mån, ons, fre och sön) får se vad den har att erbjuda!

Började morgonen som jag alltid gör med en promenad med hundarna.
Krita trampade på denna kopparorm men hon märkte den aldrig.
Efter frukost åkte jag, Jenny och hundarna till mina föräldrar, hade glömt en del i husvagnen som jag behövde, så klantigt av mig, men men nu har jag det hemma igen!

Ja så var ...

2013-05-26 @ 17:40:00
... vi hemma igen efter en helg på Trosa camping
Nova låg och spanade på grannarna, hon var så söt.
Krita kunde ligga fint hon också!
Det var så fint på kvällen när vi var ute med hundrana, tyvärr hade jag inte systemkameran med mig så bildkvaliten är lite så där!
Lördag morgon började vi med en härlig promenad i solen och lite bus på gräsmattan!
Efter frukost bar det av in till Trosa.
På eftermiddagen kom Emelie, Jocke och Robin och hälsade på oss. Vi fikade, var ner och stoppa fötterna i vattnet, KALLT kan jag säga och sen grillade vi innan de åkte hem.
I morse blev det en promenad i solen igen, Krita och Nova bädda ner sig i våran säng när vi åt frukost!
Efter frukost var det bara att packa ihop oss och åka hem. Slut på denna lilla mini semester! Trosa camping var väldigt trevlig och lugn camping, så hit tänker vi återvända!

Var och hämtade ...

2013-05-23 @ 17:10:00
... Robin på dagis, så han fick komma hem lite tidigare idag. Fick sitta och vänta på dagis tills han vakna, sen gick vi hem genom skogen men han ville helst att mormor skulle bära honom :) Efter mellisen busade vi i hans rum, allt skulle vi leka med :)

Godmorgon

2013-05-23 @ 09:53:09
Idag är jag flexledig och i morgon har jag tagit semester så jag har en långledig helg, jätte skönt!

Varit ute med tjejerna på en skogspromenad, mulet väder ute men ändå perfekt promenad väder.

Började dagen med ...

2013-05-19 @ 16:04:29
... en härlig promenad i skogen, solen sken och det var varmt och skönt.
Sen efter frukost och dusch, packade jag, Micke och hundarna in oss i bilen och åkte till Trosa camping. Vi knatade runt och kollade läget, fin lugn camping, så vi bokade plats till nästa helg, ska bli kul att komma ut med husvagnen!

Idag har jag ...

2013-05-18 @ 20:38:25
... varit på IKEA med Emelie och Robin. Jag handlade inte så mycke bara några små saker, Emelie däremot handlade en säng till Robin och en massa andra saker, bla. kastrullset och slevar till Robin.

Ja så har ...

2013-05-17 @ 17:07:00
... Robin åkt hem! Vi har haft en jätte trevlig dag, han är så himla go och glad hela tiden!

Började dagen hemma hos Robin, med bus i hans rum!
Sen tog vi oss sakta men säkert till bilen, finns så mycke som ska undersökas!
Skönt att åka bil, jag tror han somnade på en gång. Det tar ju bara ca 10 minuter hem, så jag satt i bilen och surfa medan han sov, vad gör man inte för lillkillen :)
Efter frukost blev det bus inne.
Till lunch blev det pannkaka, utan ägg och komjölk!
Sen blev det en tur ute i det fina vädret, innan det var dax och sova middag.
På efter middagen bjöd jag på raw food glass av banan, det tyckte Robin var jätte gott!!!

Jaha så var ...

2013-05-16 @ 20:57:00
... det redan torsdag, har inte hänt så mycke den här veckan jag är fortfarande förkyld men jag tror det börjar vända!
Nova började löpa i tisdags, blev lite förvånad men om jag tänker efter så här med facit i hand har hon nog haft alla tecken men jag har bara inte trott att det var dags än. Hon hoppade ju över löpet i december och förra gången det var så löpte hon inte förren det var dags nästa gång, så jag hade räknat med att vi skulle ha två löptikar på semestern men nu kommer vi bara få en, skönt!
I morgon är jag ledig och ska passa Robin så han slipper vara på dagis och får vara med mormor och vovvarna i stället!

Varit ute och ...

2013-05-12 @ 15:11:56
... försökt fota lite, jag blir alltid lite besviken när jag kommer hem och korten inte alls blev så bra som jag tyckte när jag var ute! Hade behövt stativet då jag fotograferade lite med längre slutar tid.

Ja så var ...

2013-05-12 @ 09:48:17
... det redan söndag, har inte gjort mycke dessa dagar då jag fortfarande är förkyld. Var i alla fall och gratta Emelie i går då hon fyllde år, 24 år, herre gud var tar åren vägen!

Godmorgon!

2013-05-10 @ 10:15:00
Idag är jag hemma från jobbet, jätte förkyld! Robins bacillusker är riktigt giftiga, det är tredje gången på kort tid som jag åker på förkylning av honom.

I onsdags efter jobbet åkte Micke och jag ut till husvagnen, vi grillade på kvällen och i går så tvättade Micke husvagnen, så nu är den så fin :) Emelie, Jocke och Robin kom ut en stund på eftermiddagen. Sen kopplade vi på husvagnen och tog den med oss. Och Micke är just nu och lämnar in den på Caravanhallen för service, så får vi se när den blir klar, de hade tydligen väldigt mycke att göra nu.
Sen har Emelie fått provsvaren och det visar sig att Robin är allergiskt mot ägg, så jag har setta här och googlat på det och recept utan ägg. Sen var hade han vädigt högt på komjölk men inte över gränsvärdet men Emelie skulle ringa till VC idag och se vad det betyder om hon måste plocka bort även mjölken från hans kost, vi får se vad de säger!

Idag när jag ...

2013-05-07 @ 19:07:00
... kom hem från jobbet gick jag ut och fotade lite, det är så fint ute nu när löven börjar komma.

Var och hämtade ...

2013-05-06 @ 17:18:50
... Robin från dagis idag vid halv två så han fick en lite kortare dag. Vi satt ute och åt banan, kakor och festis, riktigt mysigt!

Idag är jag ...

2013-05-06 @ 10:14:38
... ledig, bara för att jag fick semseter i lördags har det känts riktigt lyxigt att vara ledig i helgen och det blev ju långledig också ( fre, lör, sön och mån) inte illa!

Underbart väder!

2013-05-05 @ 18:53:46
Började dagen med en promenad i skogen, mitt på dagen hoppa vi in i bilen Micke, jag och hundarna. Färden gick till en liten camping utanför Hölö men vi kände båda att där ville vi inte ha husvagnen. Sen åkte vi till Farstanäs en camping som ligger mellan Järna och Södertälje, Micke var där mycke som barn. Den campingen är så där, vi får ställa husvagnen där en helg och se vad vi tycker. Eftermiddagen har jag tillbringat på balkongen och njutit av solen!

Ja då har ...

2013-05-04 @ 20:46:01
... vi varit och firat Hillevi som blir 40 år på måndag!
Robin var populär hos Krita och Nova när han bjöd på godis :)
Emelie och Robin
Min bror Kenta.
En busig Robin och jag

Ja så blev ...

2013-05-03 @ 20:15:00
... det slut på min jourvecka snabbare än jag trott, har försökt byta bort min lördag för att min svägerska blir 40 år. Men det har inte gått så jag hade gett upp men sen ringde en gamal jobbarkompis till chefen och fråga om det inte fanns några pass att jobba och hon kunde ta min lördag, så i morgon blir det fest!

Igår ringde Emelie mig på jobbet och berätta att Robin hade fått utslag på händer och fötter, de var till närakuten men de sa att det var nässelutsag, inget att oroa sig för. Idag har utslagen kommit tillbaka och nästan över hela kroppen, de kommer och försvinner hela tiden. Så det blev en tur till VC idag, där tog det blodprov så det kan kolla om han är allergisk mot något och så fick de en salva. Så nu hoppas vi att de försvinner helt! Lite suddig bild men man ser ändå utslagen!
Emelie och Robin har varit hemma hos oss idag, han är så go lillkillen!

Ja det blev ...

2013-05-02 @ 09:45:26
... ännu en solig morgon promenad, härligt väder nu!
Igår var jag en sväng till Jysk och handla en matta och skoställ till husvagnen, tror det kommer passa perfekt! Emelie och Robin var också med, var in en sväng på Jula också och Robin blev så lycklig när han fick provsitta en cykel!
Iblan hittar man saker på konstiga ställen när Robin varit här, fin parkering!

Ja valborgsmässoafton ...

2013-05-01 @ 11:12:56
... tillbringade jag på jobbet men det var lungt, inte en enda patient!

När jag kom hem i morse möttes jag av Micke och hundarna på parkeringen och så gick vi på en härlig promenad i solen :)