Var ute med ...

2011-07-30 @ 21:19:56
... tjejerna efter maten, vi gick ner till kanlen så de fick bada lite. Krita är en riktig sten tok, letar efter dem på botten och försöker ta upp dem.

Nova försökte få upp en pinne i stället.

Nu har Micke ...

2011-07-30 @ 15:00:37
... och jag bokat en resa till Berlin i September, tre nätter ska vi bo på Hotel Seifert Berlin. Ska äntligen få hälsa på sonen, har inte sett honom sedan den 1/3-11!  Jenny åker dit själv i slutet på Augusti, blir spännande för henne att resa ensam!

Gud vad blogg.se ...

2011-07-29 @ 11:22:27
... är seg idag, står och laddar och laddar innan det händer något, suck.

Jag kollade upp när Krita löpte sist och det har gått sju veckor sedan hon var i höglöp, så det stämmer ju att hon skendräktig nu. Hon är verligen slö och har inte lust med något, vill bara sova. Nåja det går över snart!

Ja här har ...

2011-07-28 @ 17:04:11
... det inte hänt så mycke, vi hade fint väder igår så jag var ut en sväng och solade på förmiddagen. Sen jobba jag i går kväll/natt, avsluta en patient när vi kom och sen blev vi väckta i morse vid halv sex, så det var ett till bra jourpass.

Sov en stund på förmiddagen, sen har jag varit iväg till optikerna, trodde det var ca sex år sedan jag var där sist, men det var 11 år sedan, hm vad åren rinner iväg. Blev nya läsglasögon, två par likadana fast i olika färg, så kan jag ha ett par på jobbet och ett par hemma.

Krita har varit lite avslagen ett tag, tänkte det var värmen, men jag måste kolla när hon löpte sist, kanske hon är skendräcktig, förra gången fick hon ju svullna juver det har hon inte än i alla fall.

Ja så var ...

2011-07-26 @ 10:35:06
... första arbetspasset avklarat, hade en patient under kvällen sen var det lugnt hela natten, bra start!

Jaha då ska ...

2011-07-25 @ 11:55:14
... man åka och jobba om några timmar, känns okej ändå. Men visst hade det varit skönt med en veckas semester till, tre veckor är lite för kort att vara ledig. Jag har önskat en vecka till i September, så då har jag ju lite ledigt till att se framemot.

Idag duggregnar det och är 17 grader ute. Krita och Nova var inte alls pigga på att gå idag, halva rundan gick det bakom mig och det brukar inte Krita göra. Nova har vissa ställen hon tycker är "läskiga" och går bakom mig och stannar och tittar.

Godis sök!

Jaha då var ...

2011-07-24 @ 21:07:07
... semestern nästan slut för den här gången, i morgon börjar jag jobba, börjar med jourvecka. Behöver i alla fall inte gå upp tidigt, det är ju skönt!

Jenny och jag var ute på en lågpromenad förut, gick ner till kanalen och hem igen. Tjejerna var i och bada så klart!

Nova hitta en kvist som hon sprang och lekte med länge, hon såg så lycklig ut :)

Tjejerna blev väldigt intresserad av dessa änder!

Den här lilla krabaten stog och drack vatten i vattenpölen när vi gick förbi, han/hon brydde sig inte att jag kom nära. Men va han/hon frusta/fnös hela tiden när han/hon drack!

2011-07-23 @ 11:42:55
Gissa om det var skönt att sova i sin egen säng i natt! Sovit som en stock, ingen blåst eller regn som stört en! Till nästa sommar hoppas jag vi fixat husvagn/bil, jag älskar och tälta så det är inte därför, men saker blir lite enklare då.

I morse var jag ute med tjejerna på en långpromenad, har ju inte blivit så mycke när man är borta. Körde aktivitet med hoppa upp på stenar, hoppa över pinnar/kvistar, var även vid vår "planka" så det blev lite kontaktfälts övning också. Nu ligger tjejrna utslagna och sover gott!

Vilket väder det ...

2011-07-22 @ 19:57:33
... var i natt, det blixtrade något fruktansvärt, flera per sekund! Jag tog och la mig i bilen med hundarna, Nova är ju jätte rädd för åskan, men hon lugna ner sig ganska snabbt när vi lagt oss till rätta, det var skönt. Sen blåste det som bara den trodde tältet skulle lyfta och blåsa iväg, men det stog kvar som tur var.

Så i dagt packa vi ihop och åkte hem, det var mer regn och åska på G, en natt får räcker! Så nu sitter jag är hemma, här är det sol och 37 grader på balkongen!

I natt har ...

2011-07-21 @ 19:17:12
... det regnat hela natten, en tältgranne sa att det kommit 25 ?? (vad det nu heter) under natten. Idag har det varit mulet och blåst som bara den. Men vi tog en trip in till Borgholm och titta på slottet och var i centrum en stund.

Igår var det lite halvdant väder, var iväg till Neptuniåkrar, Krita och Nova bada så klart. På kvällen kom ju regnet så vi satt i tältet.

I tisdags sken solen och vi solade, var iväg till Byrum och titta på raukarna och Krita och Nova bada så klart. Sen var vi förbi Skäfteskärrs järnåldersbyn. Jocke har ju inte varit på Öland tidigare, så vi måste ju visa honom lite!

Försökt ladda upp bilder men internet är så segt, kommer bilder senare!

We`re back!

2011-07-19 @ 11:24:42
Nu har vi åkt iväg igen, efter mycke dividerande och kollandet av vädret, bestämde vi att det fick bli Öland igen och Böda Hamns Camping. Men denna gången har vi sällskap av Jenny, Emelie och Jocke! De regnade som bara den när vi körde ner, men när vi kom fram vid 19-tiden sken solen och det gör den idag med!

Idag sken solen ...

2011-07-17 @ 13:30:58
... på morgonepromenaden men nu är det molnigt igen, suck! Jag skulle så gärna vilja ha sol på min sista vecka på semestern, hoppet finns fortfarande kvar!

Det blev i alla fall en promenad på 50 minuter, med mycke aktivitet, hoppa upp på stenar, gå balansgång på trädstammar, hoppa över pinnar. Krita fick gå lös (kopplet hängandes efter) en bit på gångvägen, gick jätte bra.

2011-07-16 @ 10:30:03
Ja idag är det mullet också men inget regn än så länge, men solen ska komma har det lovat idag, vi får väll se.

Lite bilder från morgonpromenaden.

Idag på morgonen ...

2011-07-15 @ 13:54:59
... regnade det, men nu har solen börjat kika fram mellan molnen. Tjejerna var inte så pigga på att gå i morse, så det blev lite kortare runda än jag tänkt mig men vi var ute i 30 minuter i alla fall.

Krita och Nova har ögoninflammation, fick det på Öland. Så nu sköljer vi med koksalt och så får det ögonsalva Noviform, så hoppas jag det ger med sig, annars får det bli en resa till veterinären.

Jenny upptäckte att våra tekoppar blev en rebus!

2011-07-14 @ 09:50:55
Varit ute med tjejerna på en härlig morgonrunda, gick ner till kanalen. Blev jätte sugen på att hoppa i vattnet, har faktiskt inte bada i år än!

Så här ser det ofta ut när jag är ute och går med tjejerna. Krita före mig ...

... och Nova efter mig.

Det är så fint nere vid kanalen.

Nova var så klar ner i vattnet.

Krita stog och spanade ut över vattnet.

Idag fick det bli oredigerade bilder då photoshop krånglar igen, suck. Nu fungerar photoshop igen, vet inte vad det är för fel, ena gången fungerar den och andra inte!

Igår var det ...

2011-07-12 @ 20:57:15
... tråkigt väder, regnade halva dagen och i natt, kvällen var fin i alla fall. I morse när vi satt och käka frukost bestämde vi oss för att åka hem, så vi slappa lite, solade och sen så packade vi ihop oss, så nu sitter jag här hemma. Både skönt och tråkigt att komma hem, men vi har planer på att sticka iväg igen om det blir bra väder.

Sitter just nu ...

2011-07-10 @ 18:23:06
... i servicehuset och laddar datorn, använder Böda Hamns gästnät, mycke segare än jag är van vid men det fungerar. Än så länge har vi haft jätte bra väder på dagarna, i natt och förra natten har det regnat det är mysigt och ligga och somna till regndropparna mot tältet!

Idag har vi varit riktigt slöa, var iväg en sväng till Byxelkrok och hundarna fick bada, Nova simmade det brukar hon aldrig göra! Krita springer som vanligt och plockar upp stenar i vattnet. Måste hitta någon bra leksak som sjunker som hon kan plocka upp i stället!

Igår stack vi iväg från campingen vid tolvtiden bara för att helikoptern skulle komma hit och Nova tycker den är så läskig. Så vi var till Löttorp och handla, sen var vi till Skäftekärrs gård och promenarede runt lite. Så när vi kom hem hade helikoptern slutat köra runt vid oss.

Det är jätte många hundar här på campingen och Nova sköter sig riktigt bra med hennes förutsättningar. Krita är också riktigt duktig hon med, de stor trivs att få vara ute hela dagarna.

2011-07-09 @ 08:58:58
Igår kom de och klippte gräset, då passa vi på och flytta på tältet till där vi ville stå! Nu får vi lite skugga av några små tallar på morgonen.

Igår blev jag biten av en broms, så nu har jag värsta bettet på benet, suck!

Nu hoppas jag Micke kommer tillbaka från duschen snart så det blir frukost!

Resan ner till ...

2011-07-08 @ 09:41:20
... Öland gick bra igår, tog ungefär sex timmar med uppehåll på vägen. Det märks att semestrarna inte riktigt kommit igång, inte så mycke folk på campingen. Det blev Böda Hamns Camping i år med, men på ny plats då det inte klippt gräset där vi brukar vara. Tjejerna sköter sig skapligt, ska skällas lite då och då, men det brukar bli bättre efter någon dag. Nä nu kom solen tillbaka ska gå ut och njuta av den.

Idag skiner äntligen ...

2011-07-06 @ 19:54:07
... solen :) Det har varit fullt upp idag, varit på banken, handlat mat, tvättat bilen, varit till polisen och fixat pass till Jenny och packat. Känner mig ganska trött nu men nu är det bara maten som skall packas i morgon, plus att allt ska in i bilen! Det blir första gången vi åker utan barnen, jag hoppas Jenny sköter sig hemma, Emelie ska hålla ett öga på henne!

Får bli en gammal bild idag, photoshop fungerar inte,suck!

Var ute på ...

2011-07-05 @ 21:55:04
... klubben och tränade tidigare i kväll, gick skapligt bra. Marie var med med Trizz idag med, tack för all hjälp Marie.

Här kommer en liten filmsnutt på oss, såg inte att hon rev när vi körde!

Trizz

Ja vad ska ...

2011-07-05 @ 11:15:28
... man säga om detta väder, gråmulet och 17 grader, inte direkt det väder man vill ha på semestern, jag hoppas det ändrar sig snart! Idag på morgonrundan fick Krita och Nova gå lösa med kopplet hängandes efter sig en kort sträcka i skogen, det skötte sig jätte bra. Jag önskar jag kunde ha dem lösa mera!

Skam den som ger sig!

2011-07-04 @ 11:01:24
YES efter mycke pillande fick jag dit "Z" igen!

Har varit och ...

2011-07-04 @ 09:37:24
... lämnat in bilen på service nu på morgonen, bra och få det fixat innan vi åker i väg på semester, tog med oss tjejerna och så gick vi hem. Det är tråkväder idag med, jag hoppas verkligen det blir sol snart!

Igår när jag satt och skrev på datorn lossnade "Z", jag har försökt sätta dit den men det är inte  lätt, riktigt pillergöra! Jag hoppas jag kan få dit den annars får vi lämna in den.

Äntligen har jag ...

2011-07-03 @ 10:33:55
... semester, gud så skönt. Vädret är ju inte det bästa och de ska tydligen regna i några dagar, jag hoppas verkligen solen kommer tillbaka så det inte blir som förra året!

Det var lugnt på jobbet igår, jobba bara mellan halv sex och tio på kvällen, så det var skönt.

Ja då är ...

2011-07-02 @ 09:32:47
... det sista arbetspasset innan semsetern, bara 22½ timme kvar, låter hur långt som helst! Ja vi får väll se vad dagen har att erbjuda, allt är i alla fall i ordning i fall det kommer någon patient!

Det har varit ...

2011-07-01 @ 18:46:17
... så kvaft hela dagen, kom en regnskur på morgonen men inget mer och nu så skiner solen och det är över tretio grader ute. Nova ligger bara och flämtar efter promenaden, Krita blir inte lika påverkad av värmen, hon kan ju till och med lägga sig i solen fast det är varmt.