Jaha så har ...

2013-09-29 @ 19:00:58
... dagarna rusat iväg igen, redan söndag! Här kommer lite instagram bilder på veckan som gått!

Idag har jag ...

2013-09-24 @ 18:23:50
... varit ledig, började dagen som vanligt men en promenad med tjejerna!
Sen kom Jenny hem mitt på dagen och då gick vi ner till stan, genom centrum och så tog bussen hem igen, gick bättre än förra gången.
Idag lekte Krita och Nova i soffan och jag minns inte när de lekte tillsammans sist inne utan att bli osams, jätte kul att se.
Igår var jag och hämta Robin lite tidigare från dagis, han blev jätte glad när jag kom :)

Det var ett ...

2013-09-21 @ 15:20:00
... ganska bra jourpass igår, lagom att göra och så fick jag sova hela natten!

Väl hemma gick Micke och jag på en härlig promenad, Nova var riktigt busig och fick väll fart på Krita lite grann i alla fall!
Nu sitter jag och väntar på Emelie som skulle komma förbi!

Kom precis hem ...

2013-09-19 @ 16:29:23
... från stan, Jenny och jag gick ner med Krita och Nova och så tog vi bussen hem. Bra träning för tjejerna!
Nere vid stationen håller de på att göra en staty av en trädstam.

Det var ett ...

2013-09-19 @ 11:38:13
... ganska lungt jourpass, endast en patient som vi avslutade när vi kom. Fast jag hade fått sova hela natten var jag jätte trött i morse när väckarklockan ringde.

Det blev en blöt morgonrunda med tjejerna, tror det slutat regna nu i alla fall, så kanske kan jag få en torr runda nästa gång :)

Fortsättning Berlin

2013-09-18 @ 10:04:00
Lördagmorgon startade också med god hotellfrukost innan vi gjorde i ordning oss och gav oss ut på stan igen.
Endel brunslock är så fina här!
De håller på att bygger en förlägning av u-bahne linje u5, så det är lite rörigt på sina ställen.
Fernsehturm, tv tornet.
Vi åkte till hotellet och vilade en stund innan vi åkte hem till Tobias och L, det bor i ett mysigt område i Lichterfelde. God mat fick vi och trevligt hade vi.
De bor högst upp i en liten men mysig etta.
Sen bar det av "hem" till hotellet.
Söndagmorgon gick vi och åt frukost, gjorde i ordning oss och packade innan det bar av till flygplatsen Tegel.
Det känns lite tråkigt att åka hem när jag inte vet när jag kommer träffa sonen igen!

Fortsättning Berlin

2013-09-17 @ 22:19:00
Fredagmorgon vaknade vi utvilade, efter en god hotellfrukost blev det mer strosande i Kurfürstendamm.
Dessa metallplatter ser man lite då och då i Berlin, det var här judarna bodde senast innan de fördes bort.
Avstägningarna ser lite annorlunda ut här nere än hemma.
Möte upp Tobbe i Kurfürstendamm och begav oss till Carlottenburg och tittade på Charlottenburgs slott.
Sen tog vi oss tillbaka till Kurfürstendamm och satte oss på en restaurang innan Tobbe begavs sig av hemåt. Restauragnen ligger mitt emot denna fina kyrka, Ludwigkirchplatz.
Fortsättning kommer!

Weekend Berlin

2013-09-16 @ 09:47:00
Ja så var vi hemma från Berlin, vi har haft en bra resa, sett lite nytt och även lite av de vi sett innan.

Vi startade tidigt hemifrån på torsdag morgon, då planet gick 06:30.
Landade i ett mulet och lite kyligt Berlin vid 8-tiden.
Vi tog oss till hotellet Pension Insel Rügen i Kurfürstendamm via buss och u-bahn. Rummet var okej, inget flashigt men allt jag behöver är en säng, en toa och en dusch man är ju inte så mycke på rummet.
Sen tog vi oss en tur i Kurfürstendamm.
Innan vi tog u-bahn in till Stadtmitte och strosa runt.

Neptunus fontän
Sen mötte vi upp Tobbe i Schlesisches Tor och tog en fika, de har så mysiga uteserveringar i Berlin.
En del av muren som finns kvar vid East Side Gallery
Tog oss tillbaka till hotellet, skulle bara vila benen en stund men jag somnade så klart. Sen blev det pizza på en närliggande restaurang, innan vi gick tillbaka till hotellet och sov!

Fortsättning kommer snart!

Ja då har ...

2013-09-11 @ 20:25:00
... jag nästan packat klart, lite små saker som ska ner i morgonbitti innan vi sticker. Micke och jag ska åka till Berlin och koppla av och även träffa sonen, ska bli kul! Planet går 6:30, så det blir en tidig morgon men vad gör väll det!

Det kommer nog dyka upp kort på instagram annars kommer bilder när jag kommit hem här i bloggen!

Jaha så var ...

2013-09-08 @ 22:11:00
... helgen slut! Vi har varit kattvakt hela helgen och sovit i husvagnen. På fredag kom Emelie och Robin ut, vi grillade och hade mysigt. Robin tyckte det var jätte kul att hoppa från trappan.
På kvällsrundan med hundarna gick vi förbi hästarna, dem tyckte Robin om.
På morgonen när vi vakna var det jätte dimmigt och fullt med spindelnät, det var så fint. Gud vad jag önskade att jag haft systemkameran med mig.
Efter frukosten bussade vi på tomten.
Efter Emelie och Robin åkt hem tog vi det bara lungt och koppla av.
Idag tog vi det bara lungt innan det var dax att åka hem.
När vi kom hem fick vi träffa Robin igen och visst hinner man med lite buss i lekparken.
Oj det blev många bilder, nu är det dax att krypa i säng ska upp tidigt och jobba i morgon.

Oj nu har ...

2013-09-06 @ 10:08:49
... dagarna sprungit iväg igen, redan fredag! Ja vad har hänt sen sist då.

I söndags var jag med Emelie på stan och hon handla kläder till Robin, en fika han vi med också. Sen följde Emelie med hem till oss, var ute och lekte en stund sen blev det köttsoppa innan det var dax för dem att åka hem.
Måndag morgon vaknade Micke och jag upp med halsont som nu utveklats till en förkylning, det var giftiga baciller han hade Robin ;) så vi har inte gjort många knop denna vecka!
Idag är jag ledig och tjejerna och jag tog en promenad förbi kanalen och de skulle ju så klar i och bada.