Sedan Krita blev ...

2013-04-14 @ 14:54:33
... biten av grannens hund har hon börjat bli rädd för alla dunkande smällande ljud från grannarna. Kan sitta och skaka och flämta länge, så har hon aldrig gjort tidigare. Hon har kunnat bli lite uppstressad och springa runt efter oss men lugnat sig snabbt. Vet inte riktigt hur jag ska tackla det här, vi försöker köra samma som till Nova när hon är rädd för smällare, ignorera beteendet men det är svårt när hon söker kontakt och vill sitta i knät, jobbigt och känna henne skaka så och flämta! Hoppas detta är en övergående fas som sedan försvinner!

Kommentarer
Postat av: Marie G

Så himla trist när det blir så:( Inge kul alls att ha den attackerande hunden i samma port, brrr...
Får verkligen HOPPAS att det släpper...
//Marie med Sheltieligan i porten bredvid

Svar: Ja jag hoppas verkligen det försvinner. Nä jag kollar ju mer noga nu när jag går ut att de inte är ute i trappen samtidigt. Men de med lilla hunden bråkar ju så dant och slår i dörrar och skriker, det tycker inte mina hundar om.
Carina Duvefjord

2013-04-15 @ 17:45:02
URL: http://marieosindie.blogg.se
Postat av: Quila o Ronja

Hemskt tråkigt. Vore jag som du, skulle jag nog vända mig till någon duktig instruktör, för att få hjälp att jobba med henne......... Menar inte att lägga mig i, det är bara så synd, när det här händer.
Allt gott
Susanne

Svar: Jag har faktiskt tänkt den tanken själv! Ska ge det lite tid, tycker mig kunna se en viss bättring i att hon inte reagerar lika kraftigt.
Carina Duvefjord

2013-04-17 @ 20:39:08
URL: http://quilaoronja.blogspot.se
Postat av: Marie G

Skönt att det verkar släppa:)
Vi får vällan hoppas att dom bägge...FLYTTAR;)
Önskar en Trevlig & LUGN helg:)
//Marie med Sheltieligan

2013-04-19 @ 14:18:18
URL: http://marieosindie.blogg.se
Postat av: marina

Hejsan vännen.
Här håller vi både tummar och tassar att allt blir bra med Krita. Trist med sådana grannar som inte kan hålla reda på sina hundar. Vi har en granne med en rödbrun spets som går till attack emot både människor och andra hundar. Jag är lite rädd för att träffa den hunden när jag är ute med Tore så han blir rädd. För han går så bra ihop med andra hundar. Sköt om er alla och ha en fortsatt bra söndag.
Varma hälsningar ifrån Marina

Svar: Ja det är jätte tråkigt och det är inte första gången heller, den har bittit grannes amstaf också! Ja hoppas ni slipper råka ut för den iskna spetsen!
Carina Duvefjord

2013-04-28 @ 10:29:04
URL: http://fingalsmatte.bloggspace.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0