Paris och PCR kongressen

2011-05-22 @ 15:18:16
Tisdag 17/5:

Kom fram till Paris vid halv tio, sen blev det taxi till Terass hotell, men vi kunde bara lämna in våra väskor rummen var inte klara. Gick och åt på en mysig restaurang på vägen, sen blev det tunnelbana till kongressen, gick hur smidigt som helst! Var runt och titta, var så klar till montern där Angiox var, de var ju de som bjudit med mig! Gick sen på en sjuksköterske föreläsning, Nurses reseach from daily cathlab, det var en del intressant föredrag.

Tog sedan tunnelbanan tillbaka till hotellet och installera mig på rummet, mysigt rum som hade utsikt mot gatan. Sen var det bara och göra i ordning sig och upp för ett glas vin på terassen, sen gick hela Angioxsällskapet till en restaurang inte så långt bort från hotellet. All mat föll inte mig i smaken, men jag är väldigt kinkig när det gäller mat. Efter restaurangbesöket blev det ett glas vin på terassen igen, kom i säng vid tolvtiden.





Onsdag 18/5:

Upp vid halv åtta och duscha, ner och käka frukost. Gjorde i ordning mig och åkte i väg till kongressen. var runt och kolla i montrar och självklart var vi till Angiox:s. Var och titta en stund på live case, var sedan på sjuksköterske föreläsning, Coronary clinical cases from a nursing perspektiv, vi jobbar ju inte helt lika i alla länder. Sen var det lunch och efter det var det var de simulator träning, jätte kul och få testa men svårt!

Sen blev det tunnelbana tillbaka till hotellet, göra i ordning mig och sen blev det bussfärd till en restaurang på Automobile Club de France. Maten var inte här heller i min smak, men de andra tyckte det var jätte gott. Tog taxi hem till hotellet och så ett glas vin på terassen, kom i säng vid halv ett.

Luxorobelisken som står på Place de la Concorde.




Torsdag 19/5:

Upp vid halv åtta, duscha ner och käka frukost. Fick några utslag på armen efter frukost så det var bara att leta upp ett apotek och köpa allergitabletter. Sen i väg till kongressen och sjuksköterske föreläsning, New developments in modern cathlab, var rätt intressant. Sen blev det lunch och efter det var det ett symposium som The Medicines Company (Angiox) ordnade.

Efter det tog vi oss på en liten sightseeing tur, gick först till Triumfbågen och sen vidare till Eiffeltornet, var aldrig upp i någon, tiden räckte inte till, men det var fina att titta på. Sen blev det tunnelbana hem, var ganska trött i benen efter denna promenad. Hade lite tid på mig innan vi skulle ut och äta, så jag tog ett bad det var härligt för trötta ben. Sen bar det av till restaurangen, det hade mat helt i min smak! Sen försökte vi få tag i en taxi hem men alla var upptagna så det fick bli tunnelbanan, var inte hemma fören halv ett.





Fredag 20/5:

Upp vid halv åtta, duscha, käka frukost, fick även denna morgon utslag på armarna vet inte vad det var jag inte tålde, packa ihop allt och checka ut från hotellet, tog tunnelbanan till kongressen, gick runt lite bland montrarna, var inte mycke folk där alls om man jämförde med de andra dagarna. Gick och käka på en restaurang bredvid kongressen, tog bussen ut till Charles De Gaulle och flög hem, Micke kom och hämta mig vid Arlanda, var hemma vid åtta tiden.




Kommentarer
Postat av: Tobias

:) coolt!

2011-05-23 @ 11:33:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0