Jag låg och ...

2011-03-25 @ 11:16:16
... grubbla i går när jag inte kunde sova, vad jag ska göra för att få ordning på mina Russell tjejer. Sista tiden har de gjort utfall mot allt vi möter, jag vet att de beror delvis på att jag är sjuk och inte orkat gå långt och jobba med dem. Men det är ju ett problem annars med även om de inte gör utfall mott allt då. De är värst när jag går med båda samtidigt, jag tror de triggar varandra, Nova som börjar och Krita hakar på. Det är ju Novas räddsla för hundar som är boven i dramat!

Låg även och grubbla på agilityn och Kritas beteende. Första terminen flöt på utanproblem, förutom de två sista gångerna som vi slog ihop gruppen och Krtia hitta en hund hon inte tyckte om och drog till henne och skällde på henne. Nästa termin var vi bara en grupp och då blev ju problemet bara värre tills hon drog och gjorde utfall mot alla hundar.

Men jag tror att när Krita drog första gången där så slutade jag nog lita på henne på henne, tappade förtoendet som fungerat så bra hela terminen. Och jag undrar om inte Krita märkte av det på mig också, så på något sätt måste vi hitta tillbaka till det vi hade om det ska fungera igen, lättare sagt än gjort.

Jag måste nog ta några steg tillbaka och börja om lite med allt, så vi kan bygga det där förtroendet som vi hade. Jag måste ta mig en ordentlig grubblare och sen måste jag ta hjälp i från någon som kan få mig på rätt väg med båda tjejerna!


Kommentarer
Postat av: || mannen som kan prata om hundar ||

Jag märker på mina att dem är extra taggade tillsammans, och det är svårare att få deras uppmärksamhet när det blir riktigt illa!



Sånt går dock bra att jobba bort! Kanske finns det någon "promenadkurs" du kan gå med vovvarna? Sånt hjälper enormt mycket!

2011-03-25 @ 13:08:58
URL: http://www.henrikolsson.eu
Postat av: Marina

Hejsan vännen!

håller mina tummar hårt att du hittar någon som kan hjälpa dig och dina vovvar på rätt spår igen. Jag vet hur jobbigt det är för Fingal var likadan och det var bara gubben som kunde gå ut med honom. Själv är jag glad över att vi åkte till Angelika och träffade hennes goa russlar. För hennes russlar har ett helt underbart temperament och lätta att jobba med. Det gäller att hitta en bra uppfödare och som har den sortens russlar man vill ha. Fortsätt krya på dig och var rädda om er alla. njut av helgen och dina underbart söta russlar.

Marina

2011-03-25 @ 13:23:00
URL: http://fingalsmatte.bloggspace.se/
Postat av: emelie

hittade du det dära pogramet på min data där man kan fixa sina bilder och så? :)

2011-03-25 @ 14:25:33
URL: http://emelieduvefjord.blogg.se/
Postat av: Marina

Hejsan vännen!

det är inte lätt som nybliven hundägare att göra allt rätt men man lär sig hela tiden som hundägare. Vi sökte länge efter en uppfödare som hade den sortens russlar vi ville ha för vi ville inte ha en russel till med Fingals dåliga temperament. Jag beundrar dig för ditt kämpande med dina russlar och du kommer att lyckas det vet jag.Ha en fortsatt mysig lördag. marina

2011-03-26 @ 07:20:01
URL: http://fingalsmatte.bloggspace.se/
Postat av: Marie G

Ja det är inte lätt när man kommit in i ngn form av "strul", men jag tror absolut att det kommer släppa! Tips, kika in på klubbens hemsida, där inbjuds ekipage till typ en "problemhundsdag". Det kanske vore värt att testa? Å som du vet hjälper jag gärna till med träning:) Kämpa på!

Ha en bra söndag:)

2011-03-26 @ 23:04:15
URL: http://marieosindie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0