Det märks att ...

2011-01-26 @ 20:17:40
... vi går mot ljusare tider, det är ljust nu när jag åker hem vid fyratiden, jätte skönt! Nog för att det blir mörkt snabbt sen men, eftersom jag inte ser mycke dagsljus under arbetsdagen är det skönt och få se lite dagsljus.

Idag har jag varit och köpt en nytt linement, fick utslag och klåda av Ormsalvan, så nu hoppas jag att jag tål den här.

Varit ute med Krita och Nova en och en. När jag var ute med Nova möte vi en stor pudel och en schnauzer, Nova blir jätte rädd och vill bara springa i från dem, men jag försöker bara få henne och gå lugnt bredvid mig, säger inget till henne utan bromsar henne bara när hon försöker dra. Jag ska ta hjälp utifrån, jag kommer inget längre själv med henne.

Krita drog mycke idag, så henne fick jag bromsa och körde mycke "gå fint". Jag måste försöka hitta tillbaka till att det är kul att träna, får dåligt samveta att jag inte gör det heller. Fast de har blivit lugnare nu, när de är med Micke igen på jobbet på dagarna. Mot förut när de var hemma med Tobbe och han bara tog dem på två korta promenader och inte gjorde så mycke mera med dem.

Kommentarer
Postat av: Anna & Nova

Jag tänkte också på det idag att det börjar bli ljusare längre på eftermiddagen :) Så härligt :)

Hoppas du kan få hjälp med hur du skall gå vidare och hantera Novas rädsla!

2011-01-26 @ 20:33:46
URL: http://ellegaard.doggyblogg.se/
Postat av: Quila o Ronja

Man blir så glad, när ljuset kommer tillbaka. Då vet man att det blir en vår, även i år.

Visst är det trist när man tappar motivationen. Men får du lite hjälp med "verktyg" så kommer den säkert tillbaka.

Sv. Jaa, det trodde man ju inte, att det var en fågel. Man får lära sig massor av nytt hela tiden, hihi

Kramar

Susanne

2011-01-26 @ 21:35:13
URL: http://quilaoronja.blogspot.com
Postat av: Quila o Ronja

Du får säkert tillbaka lusten att träna. Det går ju lite upp och ner. Framförallt den här årstiden. Sist jag kände så, tyckte hundarna drog och hörde inte vad jag sa. Tog en "privatlektion" hos en jätteduktig tjej, då vände det. Nu längtar jag efter att få ta fram selar och vagn, så vi kan börja dra igen. Ska försöka klara av en del tävlingar. Ja ja, vi får se.

Ha det gött

Kram

Susanne

2011-01-27 @ 19:02:30
URL: http://quilaoronja.blogspot.com
Postat av: Marina

Hejsan vännen!

jag håller med dig om att det är skönt att det blir ljusare ute och då kommer arbetsviljan fram igen och det blir kul att jobba med hundarna. Sköt om er alla och ha en fortsatt mysig fredagskväll.

Marina

2011-01-28 @ 18:32:41
URL: http://fingalsmatte.bloggspace.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0