Agilityträning

2010-09-19 @ 17:04:21
Ja så var det söndag och agilitykurs, men eftersom Krita gjorde som hon gjorde förra gången, var vi inte med på kursen. Utan jag kom när den sluta och så var Annica så snäll och stanna med mig så jag kunde köra efteråt med Krita. Och det gick riktigt bra, körde först med långlina bara i fall, för det tränade uppe vid klubben, så jag var osäker på om hon skulle stick dit, men hon brydde sig inte så mycke om dem.

Körde:
*Balansen - inga problem.
* A-hindret - gick jätte bra.
* Balansen, liten tunnel, böjd lång tunnel och säcken - jag gav komando för sent först, men när jag gav det i tid gick det jätte bra.
* Hinder (bakombyte) hinder och tunnel - gick så där, hindren går bra men hon missa tunneln, så det ska vi öva mera på.
* Hinder (framförbyte) - gick jätte bra.

Nästa gång ska vi göra lika dant, att jag kör henne efteråt.

Tack så hemskt mycke för hjälpen Annica!

Min fina tjej!!!

Kommentarer
Postat av: Jeanette

Va roligt att ni kan göra så, så att ni med kan träna =)



Jag ska köpa några agilityhinder när jag väl lyckas ta mig till Hööks.

Annars har dom en liten agilitybana nere på hundbadet, men att få Rick att bry sig om den där, haha, nej det går inte!

2010-09-19 @ 18:53:21
URL: http://mffhunden.blogg.se/
Postat av: Marie G

Härligt att det gick bra!!!

2010-09-19 @ 19:05:05
URL: http://marieosindie.blogg.se/
Postat av: Jeanette

Sv: ja det är att träna o träna o träna.

Men jag har lyckats innan och kommer lyckas igen!



Vad jag tycker är lite "lustigt" är att man skäller på mig som har en hund som skäller men inte attackerar/gör utfall.

Men när det kommer stora (t.ex.) rottisar som gör utfall utan att skälla, då är det helt ok... För dom låter ju inte!!

I mitt område brukar det låta så.... En hund som låter är farlig, punkt slut.. människor är lite underliga ibland =)

2010-09-19 @ 21:22:51
URL: http://mffhunden.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0