Agilitykurs

2010-09-05 @ 17:44:04
Ja så var äntligen agility grundkurs fortsättning igång. Nu har vi slagits ihop till en stor grupp om tio deltagare, förra teminen var vi ju uppdelade i två grupper som körde på olika tider. Fast idag var vi bara sex stycken där och det var en ny som inte var med förra treminen.

Vi körde repetion idag av vad vi gjort förra terminen, vi dela upp oss på två grupper, vi börja med balansen, gick jätte bra. Sen blev det hopp, lång tunnel och två hopp, gick bra första gången, men kände jag att Krita snegla åt andra gruppen. Och mycke riktigt nästa gång efter sista hoppet drog hon till dem, Annika sa att jag bara skulle springa åt andra hållet, men jag tveka lite och stanna. Den andra gruppen tjoa och körde bort henne och så ropa jag på henne och hon kom till mig. Sen körde jag två gånger till och då drog hon inte utan stanna och kampa med mig.

Sen körde vi tunnel, säcken och däcket, och då drog Krita igen till samma hund och nu sprang jag iväg på direkten åt motsatt håll och så kalla jag in henne och hon kom till mig. Sen körde jag samma igen och hon drog igen och jag stack och kalla in henne. Annika sa att för varje gång blev Krita mer osäker på var jag var och börja titta efter mig. Sen körde jag med koppel på och bara säcken och däcket, då gick det bra. Efter det körde vi böjd tunnel och lången, gick bra men kopplet fick vara på i fall hon skulle dra.

Jag blir så besviken och tappar gnistan när hon gör så här, hon drog till den nya hunden hela tiden, inte så hon attakerar men ska fram till dem och är på och skäller. Nu vet jag inte riktigt hur jag ska göra för att hon inte ska göra så mera. Hon gjorde ju så på avslutningen innan sommaren också och nu var den hunden och jag i samma grupp så de inte skulle vara lösa samtidigt. Så nästa gång får jag väll även vara med den hunden hon drog till idag, ska pröva att ta med mig buren, så hon får vara i den i mellan vi kör så hon lär sig och varva ner efter vi kört.

Känner mig lite ledsen och låg och undrar om jag inte ska kunna köra agility med Krita nu!

(gamal bild)

Kommentarer
Postat av: Marie G

Ska försöka komma ut & kolla på eran träning...

Tänk på att hela tiden ha koll på henne så att innan hon hinner ens tänka på att dra så är du på henne!!! Ha gärna favvoleksaken i handen när du kör. Träna henne hemma på att du alltid har den i handen...Lycka till & ge nu inte upp!!!

Ha det gott

2010-09-05 @ 18:05:34
URL: http://marieosindie.blogg.se/
Postat av: Carina

Vad skoj att träningen börjat men vad tråkigt att hon sticker till den andra hunden. Förstår om det känns lite tråkigt just nu men du kommer att fixa detta.

2010-09-06 @ 18:53:17
URL: http://tysonochganget.blogspot.com
Postat av: Marina

Hejsan vännen!

det kommer att fixa sig med krita och allt kommer att gå bra. jag tycker att du är jätteduktig som håller på och tränar med hundarna. Jag skulle också vilja träna agility men dem tidrna som dem har hos oss att träna på är efter klockan 20,00 på kvällen. Då är jag gör trött att orka med sådant arbete. Sköt om er alla och ha en fortsatt mysig dag.

Marina

2010-09-07 @ 10:36:02
URL: http://fingalsmatte.bloggspace.se/
Postat av: Albinruth

Your site is best.!!! Be happy , have a nice day

2011-02-01 @ 10:52:04
URL: http://albinruth.blog24h.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0