Ja så var ...

2010-11-21 @ 13:02:51
... jourveckan klar för denna gång. Igår fick vi vår första och enda patient vid 18:00, men det blir lite väll långsamt när det är så lite och göra!

Det bästa vi lärt våra tejer, är nog att när vi går och sätter oss vid matbordet och äter, går det direkt och lägger sig i varsin korg och väntar tills vi är klara!


Min orkide på övervåningen trivs verkligen bra, nu är den på väg att blomma igen. Den jag har nere har aldrig blommat om, ska nog ställa upp den också och se om den trivs bättre där.

Kommentarer
Postat av: Anna & Nova

Ja det var bra gjort, lära dem att gå och lägga sig när ni äter alltså :) Det har vi varit väldigt slappa med haha.

Jag har aldrig lyckats få mina orkideer att blomma om, synd för jag älskar verkligenden blomman. Jag har hört att man skall klippa vid andra ögat. Gör du det? Eller ger du dem näring?



Sv: Ja hon var en riktig sötnos på den bilden :) Jag har ju samma problem med min Nova, oftast iaf, hon har ju sina perioder. Försöker dämpa så gott det går men det blir mycket slarvfel, men då uteblir bara belöningen och så gör vi om och rätt :)

Men hellre en glad taggad hund än en slö ovillig hund :)

2010-11-21 @ 13:40:49
URL: http://ellegaard.doggyblogg.se/
Postat av: Anna & Nova

Jaha ok, det är nog så att de vill stå i ett visst läge. Hoppas jag lyckas bättre med nästa blomma hihi.

2010-11-21 @ 14:37:27
URL: http://ellegaard.doggyblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0