I dag har ...

2010-11-19 @ 20:00:59
... jag faktiskt tränat lite med hundarna inne. Båda var jätte taggade, det var ju så länge sedan jag tränade något med dem. Jag körde med båda:
* Stanna och kör - går jätte bra med Krita hon sitter blixtstilla och sticker inte förns jag säger kör. Nova försöker resa sig lite men blivit mycke bättre, bara att öva på.
* Slalom - körde med bara två flaskor och att det skulle hitta ingången och la till "in" när det gick igenom, gick bra. Tänkte eftersom jag inte tränat på länge tar jag några steg tillbaka och börjar om lite.
* Inkallning - behövs alltid öva!

Sen tog jag ut dem en och en på kvällspromenad. Mötte jätte många hundar med Nova, så det blev många hundmöten som gick relativt bra tycker jag. Känns som det stått still ett tag och till och med gått några steg tillbaka, men idag kändes det bättre, hon skäller till men jag kunde distrahera henne och mata godis det har inte gått sista tiden. Så jag är nöjd!

Kommentarer
Postat av: Quila o Ronja

Vad bra!!! Heja Krita o Nova. Skönt att komma igång :-)



Ha en skön kväll

Kram

Susanne

2010-11-19 @ 20:18:48
URL: http://quilaoronja.blogspot.com/
Postat av: Anna & Nova

Skoj att ni fick tränat lite :) Kul att de var så taggade med :) Om man har haft ett träningsuppehåll så brukar de bli väldigt taggade :)



2010-11-20 @ 16:20:11
URL: http://ellegaard.doggyblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0