Nu har jag ...

2010-05-26 @ 19:35:55
... varit ute med hundarna en och en. Det var ett tag sen nu, har fuskat med det, men nu ska jag ta nya tag igen!

När jag gick med Nova möte vi en hund, gick jätte bra med skvallerträningen, skällde inte alls. Sen gick jag upp i lilla skogen och hon fick hoppa upp på stenar, sen sprang vi och jag sa jag "stanna" och hon tvätnittar verkligen och står helt still, jätte duktig. Så gick vi bort till fotbollsplan och då fick hon följa mig i båda varven, gick bra. Sen körde jag sitt och stanna tog ett steg bort och tillbaka, hon sitter helt still. Sen sprang vi bara och busa på fotbollsplan. Man ser verkligen hur kul hon tycker det är att träna och tittar på mig hela tiden och undrar vad ska vi göra.

Gick även med Krita till lilla skogen så hon fick hoppa upp på stenar och sprang med henne. Men hon stannar inte tvärt utan tar några steg, så det ska vi jobba mera med. Sen gick vi ner till fotbollsplan och även Krita fick följa mig och det gör hon jätte bra, körde sitt och stanna och tog ett steg och tillbaka, sitter still hela tiden. Med Krita körde jag även "kör", går jätte bra. Men jag måste hitta något vi kan kasta som hon tycker om men inte för mycke, hon är ju aldeles galen i bollar, jag vill ha något vi även bara har när vi tränar. Håller på och gör en påse som jag kan ha godis i, men den har även öglor så man kan dra och kampa, ska se om den fungerar hoppas det.

På vägen från fotbollsplanlåg det en död igelkott, de har ju precis klippt gräset så den lilla har nog hamnat i den, stackarn :(

Kommentarer
Postat av: Carina

Stackars lilla igelkotte :-(



Vad duktig du är som går ut med en och en. Det gör jag aldrig, bara om jag ska på kurs eller något annat. Får nog skärpa mig. Man får så otroligt bra kontakt med hunden om man är ute med den själv. Kul att det gick bra för er. Ha en underbar dag

2010-05-27 @ 05:43:26
URL: http://tysonochganget.blogspot.com
Postat av: Catago - Hästbloggen för dig!

jaa usch vad ont det gjorde! Hoppas hoppass jag blir bra tills på söndag :)

2010-05-27 @ 20:53:23
URL: http://catago.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0