Ja inte fick ...

2010-05-28 @ 21:44:15
... jag vara glad länge för att hundarna varit så duktiga hos veterinären. Emelie, Jenny och jag gick ute med hundarna, Emelie sprang och busa med Nova och Jenny och jag med Krita, sen sprang de bredvid varan och busa som de bruka. Sen fick Nova spel och flög på Krita, och Krita är ju inte sen att ge tillbaka, så vi fick dra i sär dem. Nova fick ett sår på kinden, Krita klara sig utan en skråma.

Men jag tycker det är så jobbigt, jag hoppas verkligen hennes humör blir bättre nu när hon slutat löpa, för annars vet jag inte vad vid ska göra. Har varit deppig hela kvällen efter detta :(
Vad kan man göra åt hennes humör??? Jag ska i alla fall sterilisera henne, fråga idag vad det kosta 5700:- dyrt, men det skiter jag i. Kan det hjälpa att Nova slipper dessa humörsvägningar så är det värt det!

Nu ska jag dricka upp mitt te, sen ska jag krypa i säng, ska upp klockan sex, ska jag jobba, har bytt med Marie som är i Paris. Så jobbar hon min lördag nästa vecka, så denna jourvecka blir lite bakvänd, börjar med helgen i stället för sluta med den.

Kommentarer
Postat av: Carina

Vad tråkigt att hon har ett sånt jäkla humör. Har aldrig hört talas om att en tik kan vara så jävlig när hon löper men så umgås vi nästan bara med folk som har hanar. Det är nog lika jobbigt som när Enzo blir helt galen när det är en löptik i närheten. Funderar på att kastrera honom, dock är det inte riktig lika dyrt som för en tik, kostar runt 3000:- men det är mycket pengar. Får fundera lite till... Hoppas det går bra på jobbet

2010-05-29 @ 11:13:22
URL: http://tysonochganget.blogspot.com
Postat av: Jeanette

Fundera STARKT på det där med att sterilisera henne som lösning!! Det kan få rakt motsatta effekten!



En tik som visar aggressiva tendenser när hon löper kan bli aggressiv i stort sett alltid efter kastrering/steriliserng!

Det är en risk som väldigt få vet om, men som en hel del råkar ut för!



För hanar är det mest en myt att kastrering lugnar dom, det är väldigt, väldigt olika hur dom påverkas.



Hundetologer disskuterar om det verkligen är etiskt acceptabelt att kastrera som lösning, just eftersom bieffekterna kan vara mycket värre än problemen. Jag kan berätta mer om du vill. Bara att säga till =)



Ville bara berätta så ni vet vad ni get er in på, jag har aldrig nämligen aldrig hört om en veterinär som berättat om dssa risker.

2010-06-01 @ 20:56:18
URL: http://mffhunden.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0