Blondinen och advokaten

2010-05-01 @ 15:22:47
En blondin och en advokat sitter bredvid varandra på ett flyg från Los Angeles till New York. Advokaten frågar blondinen om hon vill leka en rolig lek. Blondinen, som är trött och bara vill ta en tupplur, tackar artigt nej och vänder sig mot fönstret för att slumra lite.
     Advokaten är påstridig och säger att leken är jätterolig och väldigt lätt. Han förklarar att "Jag ställer en fråga till dig, och om du inte kan svara så får du böta fem dollar, och vice versa."
     Återigen tackar blondinen nej och försöker sova. Advokaten, som nu blir påstridig, säger: "Okej, om du inte vet svaret så betalar du mig fem dollar, och om jag inte vet svaret så betalar jag dig femhundra dollar."
     Detta fångar blondinens intresse, och eftersom hon antar att advokaten inte kommer att ge med sig så går hon med på att leka hans lek.
     Advokaten ställer första frågan: Hur långt är det mellan månen och jorden? Blondinen säger inte ett ord utan gräver bara i sin plånbok, plockar fram en femdollarsedel och ger den till honom. "Okej" säger advokaten. "Nu är det din tur."
     Hon frågar advokaten: "Vad är det som går upp för en backe med tre ben och kommer ner igen med fyra ben?"
     Advokaten ser fundersam ut, tar fram sin dator och söker där efter ett svar. Han kopplar in sin mobiltelefon och söker svaret  på nätet, utan resultat. Frustrerad skickar han ett e-mail till alla sina vänner och kolleger, men ingen av dem kan svaret. Efter någon timme väcker han blondinen och räcker över femhundra dollar. "Tack!" svara hon, och somnar om.
     Advokaten, som nu är både irriterad och nyfiken, väcker återigen blondinen och frågar: "Nå? Vad är svaret?"
     Utan ett ord gräver blondinen fram ännu en femdollarsedel, ger den till advokaten och somnar om igen.

Kommentarer
Postat av: Ira å Mio

Tack för ni svarade o kul ni hittat till oss! Var bor ni?

2010-05-01 @ 16:08:11
URL: http://luckyprince.blogg.se/
Postat av: Ira å Mio

Okej :) fått för mig jag sett dina hundar men det har jag troligen inte gjort såvida du inte brukar vara på Hundöarna ute vid Drottningholm eller gått hundkurser för exempelvis hundens hus, hundpsykologen eller Hundens Hörna :)



Godkväll

2010-05-01 @ 19:04:49
URL: http://luckyprince.blogg.se/
Postat av: Sätilaryttaren Emma- en glimt av mitt hästliv :D

Hejsan :D Snygg blogg :) Vad händer i veckan då? :)



haha, den var bra x)

Kram :)

2010-05-01 @ 22:14:13
URL: http://satilaryttaren.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0