Ridning

2010-03-02 @ 21:55:48
Nyss hemkommen från stallet. I dag fick jag rida Chackis, har bara ridit henne en gång tidigare, hon är ganska het och framåt. Så i början kändes det som jag bara fick sitta och bromsa henne, kände hur hon bara tog bettet för mig. Men sen när vi jobba volter kände jag att hon mjukna mer och mer och att det var jag som bestämde tempot. Nu ska jag rida henne att par gånger framöver, så jag lär känna henne bättre. Är ganska slut i mina armar nu, inte så konstikt. Men hon är jätte mysig i boxen, hon fällde något fruktans värt, men man såg hur skönt hon tyckte det var att bli borstad. Ska försöka komma ihåg och ta med kameran och ta lite nya bilder på henne.
Jenny red Arak igen, en ponny som är ganska mysig att rida det ända är att han är lite seg man får jobba som f-n för att få fram han. Men han är jätte  rolig att hoppa med, då är det fart på honom!!

Kommentarer
Postat av: Anna

Ja jag gillar också modellen på den helsvarta :) Kul med ridning :) Jag saknar de som bara den, fixar inte att rida pga av min dumma kropp men jag har en dröm om att någon gång äga en Ardenner :) Ha det fint!

2010-03-02 @ 22:16:39
URL: http://ellegaard.doggyblogg.se/
Postat av: Marina

Hejsan vännen!

Knackar på din dörr och önskar er alla en härlig dag och sköt om er.

Marina

2010-03-03 @ 09:32:27
URL: http://fingalsmatte.bloggspace.se/
Postat av: Karoline - Vinn ett strasspannband

Kul att du fick ner tempot efter ett tag, jag har samma problem med min tjej. Hon ligger på som bara den, kan bero på att hon inte har musklerna för att orka jobba lånsammare, men det kommer.

Igår när jag red så var hon jätte pigg och jag fick verkligen kämpa, men mot slutet så gick det lite bättre :)

2010-03-03 @ 10:11:04
URL: http://karoline.eak.nu
Postat av: Carina

Vilka fina hästar. Vad kul att dela intresse med din dotter. hoppas du får en bra dag

2010-03-03 @ 11:35:59
URL: http://tysonochganget.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0