Promenader

2010-03-09 @ 13:29:31

Nova - Träna gå fint, hon är super duktig och har full fokus på mig. Körde stanande under gång, lyssnar på en gång - måste utöka så jag till slut kan fortsätta gå och hon stannar. Sitt och ligg gick inte bra - måste öva mycke mera. Gick till centrum, gick ett varv, hon tycker det är läskigt, men tittar på mig och går med. Två hundar där inne idag, men hon titta knappt på dem, kändes bra. Då var barnvagnen läskigare fick locka förbi henne. Sen sista biten blev det bus i snödrivorna som hon bara älskar.

Krita - Träna gå fint, hon är super duktig och har full fokus på mig. Körde även här stannande under gång - går bättre sätter sig ibland men står för det mesta nu, sitt och ligg gick så där - behöver öva mera. Körde även innkallning - kommer direkt, men vi måste öva på avslutet fot, har för mycket hjälper för att få till det. Gick även med Krita genom centrum, hon följer mig fint och har full fokus på mig.

Tycker att det blir bättre och bättre men långt i från så som jag vill ha det, känns ändå som jag kommit en bit på vägen till mitt mål. Sen måste jag minska ner på belöningen med godis, men det blir en senare fråga!

Kommentarer
Postat av: Karoline

Ja, det kändes bra att det gick så bra igår. Självförtroendet steg igen :) Vi har en lång väg kvar, men det får ta den tid det tar.



Hoppas att det går bra för dig ikväll med ridningen, du skulle ha stoet den här veckan med va? Hon som kunde rusa lite?!

2010-03-09 @ 14:42:34
URL: http://karoline.eak.nu
Postat av: Anna

Tack, ja det var kul att det gick så bra :)Precis man växer lite när man får beröm =) Hihi jasså han fyller år på självaste kvinnodagen.



Kul att det går framåt med eran träning, tänk på att det får ta tid :) Ha det bäst!

2010-03-09 @ 17:07:16
URL: http://ellegaard.doggyblogg.se/
Postat av: Carina

Vad kul att det hela tiden går framåt för er. ska du gå någon kurs med vovvarna nu till våren eller ska du köra på själv??

2010-03-09 @ 20:42:42
URL: http://tysonochganget.blogspot.com
Postat av: Marina

Hejsan vännen!

barnvagnar och rullatorer tycker Tassen är läskiga. Jag tycker att det är kul att träna med Tassen och han verkligen gillar att träna. Sköt om er alla och ha en fortsatt bra dag.

Marina

2010-03-10 @ 09:06:55
URL: http://fingalsmatte.bloggspace.se/
Postat av: Augustlotte

This is my first time visiting this site and I found it very informational as a whole. I am so delighted in finding your website!

2011-06-10 @ 08:34:38
URL: http://augustlotte.bloghandler.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0