Promenad

2010-06-14 @ 20:39:43

Varit ute med hundarna på en aktiveringspromenad, de fick hoppa upp och ner för stenar, band fast den ena när jag körde med den andra, blir så trasligt med kopplena när båda hoppar samtidigt och så känns det som de stressar varandra lite när de hoppar samtidigt. Gick vidare så de fick balansera på trästammar, samma här en i taget. Jag har upptäckt att Nova kan bara vända åt ett håll när jag säger "vänd" på stocken, så det måste vi träna på, Krita vänder åt båda hållen.

Luktar väldigt gott här matti!

God pinne det här!.

Sen gick jag till gräsmattan vid servicehuset och träna dem:
* sitt/stanna och jag tar ett steg och tillbaka, Krita sitter helt stilla, medans Nova flyttar på sig när jag tar steget tillbaka, får öva mer. 
* följdsamhet går bäst med dem på vänster sida båda två, så det blir också mer träning för att få dem följa lika bra i båda varven.
* inkallning och de gick jätte bra.

Precis när vi kom in beter sig Nova som bitch igen och blir sur på Krita för ingenting och ska hoppa på henne. Jag som tyckte hon lugnat ner sig, de hade visst rykt ihop idag med när Tobbe passa dem. Jag blir så trött på de här!!!

Jag som kom in och var så glad efter en bra tränings och aktiverings promenad!


Kommentarer
Postat av: Anna

Det är jättebra aktivering att låta dem hoppa upp på stubbar, stenar och stockar =)

Du får ha en trevlig kväll :)

2010-06-14 @ 21:22:01
URL: http://ellegaard.doggyblogg.se/
Postat av: Quila o Ronja

Hej Carina

Lika roligt som det är när träning och så går bra, lika trist är det när det känns som man får backa ett steg i träningen :-(

Hur gamla är Krita o Nova? Kanske har frågat förut...Tänkte bara eftersom dom bråkar lite. Än så länge har inte Quila o Ronja visat några tendenser till bråk.

Vi har också balanserat på stockar i kväll ;-)



Kram

Susanne

2010-06-14 @ 22:01:55
URL: http://quilaoronja.blogspot.com/
Postat av: Carina

Kanske vädret påverkar våra hundar oxå. Tycker Tyson är lite sur oxå, han hoppade till och med på Bella,katten igår. Det var säkert för jag satt och åt och han vill ju ha all mat och så kom hon för närma. men sånt gillar jag inte. Kul att det gick bra på din runda annars. Du är så duktig med dina aktiveringsrundor. Ha en härlig dag

2010-06-15 @ 05:45:21
URL: http://tysonochganget.blogspot.com
Postat av: Lena, Moa,Maiko,Kelu

Full fart med hundarna här. Ja, terrier har väl en tendens att "träta" då och då.

Ja, storm gör mina hundar helt knäppa- de blir galna ute och springer som dårar. Men jag har tur, som har tre tikar som (peppar, peppar) kommer oerhört bra överens.

2010-06-15 @ 18:50:50
URL: http://nysvansat.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0