Promenad + lite träning

2010-07-19 @ 14:54:35

Nu har jag varit ute med hundarna en och en. Gick ut med Nova först, hon är mycke lugnare nu än för bara någon vecka sen, inte rädd för allt som då. Tog först en liten promenad, träna lite stanna och sitt under gång, går bra, blir bättre och bättre. Sen som avslutning gick vi till fotbollsplanen, först lekte vi med kampleksaken, kasta den och hon ska komma till mig, det är hon dålig på vill bara sticka iväg. Men jag drog lite i kopplet åt mig och sa kom då glatt och så kampa vi, så så småning om kommer hon väll till mig och vill kampa. Sen blev det kör, går bra är väldigt ivrig att villa komma iväg. Sen gick vi hem det var så varmt och hon flåsa på. Sen tog jag Krita på samma runda, men hon var så i gasen så hela promenaden gick ut på att hon inte skulle dra i kopplet och skälla på allt. Hon gick jätte bra på slutet, så det gav utdelning. Möte två hundar och Krita bryr sig knappt om dem titta på mig, snegla åt hundarna, skvallerträningen fungerar verkligen bra på henne. Det märks att det är Nova som drar igång Krita att skälla när vi möter hundar ute. Gick även med henne till fotbollsplanen, körde kör med henne också, gick bra, hade kampleksaken till henne också, hon kommer och vill leka med mig, har hon alltid gjort med alla leksaker. På vägen hem fota jag lite, jag vill verkligen ha en systemkamera!

Kommentarer
Postat av: Carina

Jag är jättedålig på att ta ut mina vovvar en och en, blir så impad av att du gör det så ofta. Ser oxå att de drar igång skällandet, den ena börjra och den andre hänger på och sen är det kört :-)

2010-07-19 @ 20:18:05
URL: http://tysonochganget.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0