Nu har jag ...

2010-07-06 @ 17:32:58
... varit hemma hos Emelie och kramat lite på Elvira, hon var så liten och söt! Hälsa på Bella också, hon får alltid en hundgodis det tycker hon är gott. Sen var Micke och Emelie ute och övningskörde för första gången, höll sig på parkering och öva.

Jag var ute med hundarna och gick under tiden. När vi gick i en liten skogsdunge kom en lös hund mot oss och går ända fram till oss, Krita bryr sig inte så mycke men Nova får panik och vill där ifrån, så då fråga jag
- Vems är hunden? Ingen svara, då sa jag igen
- Vems är hunden? Den är min hör jag en dam svara.
- Kan du kalla in hunden? sa jag. Åter inget svar, så jag sa igen
- Kan du kalla in hunden? då säger hon
- Skadar han er? Då säger jag
- Jag har en hund som är rädd för andra hundar, för hon blivit biten, kan du kalla in hunden? Hon ropar på den men den bryr sig inte ett dugg, då går hon sakta mot hunden tittar inte ens åt mig!
Gud va irriterad jag blev. Skulle sagt "kalla in hunden innan min skadar din", då kanske det blivit fart på henne. Tycker det är så nonchalant att bara strunta i vad sin hund gör, spelar ingen roll hur snäll hunden är, har du ingen koll på den och den går fram till andra hundar och människor, ha den inte lös!!! Varför är det så svårt för en del att förstå???

Kommentarer
Postat av: Carina

Men vilken konstig människa som inte bryr sig vad sin hund gör. Jag har ofta Enzo lös men jag vill ha 100% koll på var han är och kommer det någon med hund kallar jag såklart in honom och kopplar upp tills de har passerat, tillhör normalt vett. stackars Nova :-(

2010-07-06 @ 19:34:00
URL: http://tysonochganget.blogspot.com
Postat av: Nathalie

Håller fullkomligt med dig, jag hade blivit minst lika irriterad... Och såna där smarta kommentarer kommer man ju tyvärr alltid på i efterhand, vilket är än mer irriterande!

2010-07-06 @ 21:51:37
URL: http://www.entjejenhundenhusvagn.se
Postat av: Znogge

Så irriterande! Samma sak har hänt mig flera gånger. Vår hane är väldigt avvaktande och har svårt att träffa obekanta hundar eftersom han blivit attackerad och illa biten två gånger. Alltid ska vi behöva förklara oss...



Vår tik som fungerar med alla får gärna träffa andra och vara lös men det är jag som ska avgöra när det passar och inte hundarna!

2010-07-06 @ 22:58:03
URL: http://znogge.wordpress.com/
Postat av: Jeanette o lilla Rick

Åh man blir så irriterad på sånna människor!!

För nåt år sen när ajg hade Rick lös ute på en av dom stora gräsmattorna här kom det en kvinna med en stor prickig blandras. Rick var inne i några buskar och nosade (jag kunde se honom) och jag tänkte inte så mycket på den andra hunden. Eftersom ägaren inte kopplade den så antog jag att allt var lugnt.



Hunden går bort till buskarna och tittar efter min lillkille, den kom inte in till honom pga sin storlek.

Ägaren går fram till mig och frågar om det är en hane eller tik jag har.

- Hane.

Litet tag går.

- Är han kastrerad?

- Nej, svarar jag.

Några minuter går.

- Min är en tik.

- Ja, sa jag, jag ser det.

- Hon löper.

Jag stirrade på kvinnan och kallade på Rick, ja han lyssnade ju INTE!

- Men det är lugnt, sa kvinnan, jag ska inte ha valpar efter henne!



Jag blev skitförbannad! Som tur var kom Rick inte åt till en början, tiken var för stor. Men hon la sig ner och vek undan svansen rätt snart, men som tur var hann jag ta lillen först!! Tur hon inte la sig direkt!

Jag skällde ut kvinnan så det hördes i hela området. Jag var så jäkla ARG!!

2010-07-07 @ 21:38:08
URL: http://mffhunden.blogg.se/
Postat av: Marie G

Jäkla trist att det händer gång på gång:(



Men ett bra tips är att lugnt säga till damen att: Synd om din hund för nu har han troligen fått kennelhosta/skabb/noskvalster eller dyl för det har mina!!! Det brukar få fart på den segaste....Tyvärr hjälper det ju inte Nova men, kanske nästa gång.

2010-07-07 @ 23:17:07
URL: http://marieosindie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0