Lite svalare

2010-07-14 @ 10:27:41
Idag när jag vaknade var det "bara" 22 grader ute och mulet, riktigt svalt och skönt. Men inatt har det varit så varmt och kvaft inne, vi var och leta fläktar i går, men det var slutsålda i alla butiker! Men idag var Micke och kolla på morgonen och de hade precis fått in tio stycken, så nu har vi två golvfläktar, skönt!
 
När jag var ute på morgonrundan hamna vi ca tio meter bakom tre mellan pudlar, Nova titta men sa inget jag berömde henne, sen vill hon inte gå förrens hon ser att de går framåt men då går det bra att gå bakom dem. Det kändes bra, nu på sista tiden har vi haft bra hundmöten jätte skönt för Novas del, för Krita också men hon är ju inte rädd utan hon kan bli mer kaxig i stället. Det är inte lätt alla gånger när man på ena sidan har en hund som är rädd och inte vill går fram alls och på andra sidan en som drar och vill framåt. Det är därför jag försöker gå mycke med dem en och en för det är olika saker jag måste jobba med dem.

De märks att händelsen förra sommaren har påverkat dem båda två, Nova med att hon blev ännu räddare för hundar än hon var innan. Vi har kommit en liten bit på vägen, små hundar går bättre att möta än stora mörka hundar. Samma gäller för Krita, små hundar går jätte bra medans stora mörka skäller hon på och är jätte kaxig, får verkligen jobba med att hålla tillbaka henne då. Sen ett annat problem är ju att jag inte kan ha dem på samma sida när vi möter hundar, för när de börjar skälla ger de sig på varndra, så jag får ha dem på varsinn sida om mig, jobbar med att ha dem på samma sida när vi är ute och går.


Kommentarer
Postat av: linaa

Har dem blivit på flugna dina hundar ? så trist med sånt som skrämmer våra älsklingar tar sån tid att träna bort de om d ens går över huvutaget. Lycka till!!

2010-07-14 @ 13:31:38
URL: http://linaabjornemalm.blogg.se/
Postat av: Jennie och Exxa

Ja det är verkligen kul med agility och supernyttig träning dessutom tycker jag. Sen går det inte alltid så bra men det får man väl ta :)

2010-07-14 @ 14:46:46
URL: http://www.exxa.se
Postat av: Nathalie

Härligt att det går bättre och bättre med hundmöten! :) Ja, och Böda Sand var verkligen en toppencamping på alla plan - längtar redan tillbaka!

2010-07-14 @ 20:26:16
URL: http://www.entjejenhundenhusvagn.se
Postat av: Anonym

så trist sånt där och hundägare som inte lyssnar när man ber att inte släppa fram vid hundmöten. hoppas hoppas hon kommer över de någon gång.

2010-07-14 @ 21:51:00
URL: http://linaabjornemalm.blogg.se/
Postat av: Carina

Så skönt att det går bättre och bättre. Det där med stora mörka hundar verkar vara mindre omtyckt även av mina. Träffa på en innan som de båda känner sen innan men det skulle skällas innan de kom så närma att de förstod att det var den hunden, konstigt att det måste vara så. Skönt med fläkt, jag har kaserat min, det var inte den bästa kvalitet och skulle behöva köpa en ny men än så länge överlever vi :-)

2010-07-14 @ 21:55:09
URL: http://tysonochganget.blogspot.com
Postat av: Anna

Fy det är så tråkigt det som har hänt Nova :( At folk inte kan hålla ordning på sina hundar :( Förstår att hon är rädd för andra hundar eter händelsen.

Skönt att det går frammåt i alla fall, att hon är lite mindre rädd. Hoppas att hon kommer över det helt så småningom.

Ha det bäst!

2010-07-15 @ 15:09:12
URL: http://ellegaard.doggyblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0