Godmorgon

2010-07-02 @ 10:43:03
Hade lite svårt att somna igår, låg och tänkte på mina tjejer. Jag vet ju hur målet ser ut med träningen med dem, men ska jag ändra taktik för att nå dit eller ska jag fortsätta som jag gör? Får klura lite på det!

Har varit ute på en runda med tjejerna, gick genom lilla skogen, där fick de hoppa upp och ner på stenar. Gick ner och förbi hundrastgården, gick på gångvägen ner till stan i rask takt, när grusvägen tar slut stanna vi lite och titta lite på utsikten och gick sen i rask takt tillbaka. Gick en liten bit genom skogen, där fick de balansera på trästammar. 





På den här stenmuren ska hundarna alltid upp och gå!

Sen när vi nästan är hemma möter vi en lös yorkshire terrier kommades emot oss, Nova får panik och gnäll/skriker och försöker springa där i från. Hunden kommer aldrig ända fram utan vänder av in mot vårat område, matten ber om ursäkt och jagar efter sin hund. Varför har man hunden lös om man inte har hel koll på den?

Kommentarer
Postat av: Carina

Vilken härlig promenad ja i alla fall till hunden kom springande. Tråkigt hon blir så rädd :-( Det är alltid svårt att veta hur man ska göra, ofta får man olika råd. Du får välja det du tycker känns bra, kram

2010-07-02 @ 22:21:49
URL: http://tysonochganget.blogspot.com
Postat av: Marina

Hejsan vännen!

det du skriver om" varför har man hunden lös om man har hel koll på den" det hålelr ajg fullständigt med dig om. En lös hund kan göra stor skada. När Fingal var liten så blev han biten av en lös schäfer och efter det gillar han inta andra hundar merän Tassen. Sköt om er alla och ha en fortsatt bra dag.

Marina

2010-07-03 @ 09:27:06
URL: http://fingalsmatte.bloggspace.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0