Tisdag = ridning

2010-01-19 @ 22:01:44
Sitter här nu med en kopp te och känner mig rätt nöjd. Kom nyss hem i från stallet, red Kurre idag igen, hoppas jag får rida han ett tag nu. Han är en väldigt trevlig häst, nackdelen är att han är lite rädd av sig, så på ena kortsidan går han alltid och sneglar, sen är det läskigt om det sitter några på trappan och tittar. Idag fick vi jobba med ställa och böja i skritt och trav, sen fortsatte vi med framdelsvändning, f-n va svårt det är, men det är ju bara att träna och träna.

Jenny fick rida Pärla idag, gick bra, hon var lite stel i ena varvet. Inga avkastningar idag! Fast det var ju Fiffi som bralla med henne föra gången!

Kommentarer
Postat av: A N N i C A * W E N N B E R G

hehe jadu , det är faktiskt som så att han bajsar gärna på sina hasor och så vill han lägga skiten så nära väggen som möjligt och då klämmer han svansen i mellan så svansen är alltid full med skit faktiskt :P

Därför kallas han just Bajsen ;)

2010-01-19 @ 22:36:25
URL: http://s94356.blogg.se/
Postat av: Angelika

Mysigt att ni rider tillsammans:) Numera är jag bara hästskötare rider istort sett aldrig längre:) Dottern rider desstomera istället:)

Postat av: Leonora

Vad kul med ridning! Jag e ju gammal hästtjej;-)men sålde min sista häst då äldsta sonen föddes.

Ha en fin dag

Kram

2010-01-20 @ 12:26:17
URL: http://metrobloggen.se/djurbarn
Postat av: N

Frågestund pågår nu i bloggen, fråga allt som intresserar dig. Alla blir länkade, bästa frågan får en animationslänk på bloggen. Så fråga på!

2010-01-20 @ 13:27:31
URL: http://blackijacki.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0