Ridning

2010-02-23 @ 21:24:46
Det blev ridning idag, fast vi var bara tre stycken. Men det var ganska skönt och ha stor plats på ridbanan. Först skulle jag rida Chacki, men när jag höll på att göra i ordning henne så upptäckte jag en böld på hoven. Så då var det bara att byta häst, så då blev det Jaffa i stället.

Det var fri ridning idag. Jag körde volter i trav och galop, hon var väldigt stel i vänster sida, lossna något på slutet. Sen körde jag ökad galop på lång sidorna och så samla i hop henne på en volt på kort sidan. Det var så j-l kul att rida, hon hade så där härlig galop i lagom tempo! Annars är hon så att hon lyfter huvudet och tuffar på, men idag var hon underbar!

Har inget bra kort på henne får ta ett nästa gång!

Kommentarer
Postat av: Karoline - Vinn ett strasspannband

Va roligt att det gick så bra! Kul med fri ridning, var läraren med ändå och kom med tipps eller?



Jag längtar tills jag och Odessa kan galoppera i ett långsamt tempo, älskar galopp!

2010-02-24 @ 11:04:23
URL: http://karoline.eak.nu
Postat av: Carina

Vad kul att det blev ridning och att det inte var för kallt. Har bara ridit någon gång när jag gick i skolan, vilket är en väldigt massa år sedan :-) Tyckte det var rätt roligt men var inte direkt duktig på det. Ett härligt sett att komma ut i naturen.

2010-02-24 @ 13:20:10
URL: http://tysonochganget.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0