Övat skall!

2010-02-26 @ 17:05:32
Idag har jag övat "skall" med Nova, hade klickern och hon fatta mot slutet att det var skall jag belöna, la till ordet skall också mot slutet. Men om jag sedan sa skall förstod hon inte. Så mer träning.

När jag lärde Krita var vi på kurs och skulle vänta ut betende men det ända hon gjorde var att skälla på en hund längre bort som skällde. Så jag mata godis varje gång hon skällde och efter ett tag la jag in skall samtidigt med godiset. Sen gick det flera veckor, sen en dag tänkte jag testa och då kunde Krita det fast vi inte övat något emellan utan bara den gången. Men det var väll så intensivt då att det fastna!

Kommentarer
Postat av: Catago - Hästbloggen för dig!

tack, det hoppas jag med :D

mysig blogg!

2010-02-26 @ 18:11:27
URL: http://catago.blogg.se/
Postat av: emma

ja jag tror också dom känner av när det är samma ras.

för hon blir alltid så glad när hon ser en tax.

ALLTID. o vill alltid leka.



2010-02-26 @ 21:16:17
URL: http://enlitentax.blogg.se/
Postat av: Marina

Hejsan vännen½!

så duktiga dem är dem små russeltjejerna och så söta. här ahr vi börjat köra utställningsträning på Tassen och han tycker att det är så kul. Svansen i topp och tittr på mig hela tiden. fast det är gubben som ska springa med honom på utställningen. Jag kör bara träningen. Sköt om er alla och ha en fortsatt trevlig lördag.

Marina

2010-02-27 @ 08:47:07
URL: http://fingalsmatte.bloggspace.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0