Kvällspromenad

2010-02-27 @ 17:35:51
Har varit ute med hundarna en och en. Gick med Nova först, hon skötte sig bra, lyssna på komandon bra. Man ser att hon tycker det är jätte kul. Emellan så är det hopp och lek och då vill Nova busa i snön, man ska sparka upp snö som hon hoppar upp och försöker ta.

Sen var det Kritas tur och hon börjar bli lugnare, hon är så framåt. Men hon lyssnar också jätte bra på komando och nu börjar stanna fungera (att hon står kvar, inte sätter sig). När jag säger hopp och lek till henne fortsätter hon gå bredvid mig, får säga till henne flera gånger. Men hon går hela tiden och har koll på mig, vilket är jätte bra. Men jag vill ju att hon ska gå fritt och snosa i mellan!

Det känns i alla fall som om allt sitter bättre och bättre när jag går med dem en och en. Men när jag går med dem bägge två är det en annan sak. För det första kan jag ju inte belöna med godis hela tiden, så det måste jag minska ner med även när jag går med dem själv. Sen peppar det varandra, oftast är det Nova som skäller först och sätter fart på Krita. Jag kan inte ha dem på samma sida när jag går med dem, för möter vi hundar börjar de bråka med varandra. Jag vill kunna ha dem på vänster sida båda två när jag möter hundar och ingen av dem skäller eller bryr sig om mötande hundar. Men det känns väldigt långt bort!!

Ja jag vet det är bara att JOBBA, JOBBA och åter JOBBA med dem!!!

Kommentarer
Postat av: Marina

Hejsan vännen!

Så duktiga dina vovvar är. Vi går ut med hundarna var för sig. Fingal har en del olater för sig som inte tassen ska lära sig. Sköt om er alla och ha en fortsatt bra dag.

Marina

2010-02-28 @ 09:28:51
URL: http://fingalsmatte.bloggspace.se/
Postat av: Lina

Hejsan!

Jag och mina hundar gillar ju vintern men lite skönt ska det allt bli med vår och sommar :)

Jag skrev en kommentar till det här inlägget igår men lyckades fippla bort den..

Det jag funderade på var om du kunde få med dig någon ut på promenaden som tränar ena hunden medans du tränar den andra? Då "triggar" dom ju varandra och ni får chans att träna bort de beteendena samtidigt som det är lättare om man är två och bara har en hund att koncentrera sig på.. (Hoppas du förstår hur jag menar) En liten tanke bara :)

Mina hundar sköter sig också lite bättre en och en men jag och min pojkvän har gått många promenader tillsammans och tränat en hund var och efter det har det blivit lättare att gå själv med båda..

2010-03-01 @ 22:16:33
URL: http://ice.doggyblogg.se
Postat av: Lina

hm, klurigt det där. Ni är duktiga som kämpar på :) Det löser sig nog så småningom!

Ha det bra!

2010-03-04 @ 12:06:30
URL: http://ice.doggyblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0