Koh Lanta, Thailand Anra delen!

2010-02-15 @ 09:09:49
1/2 Måndag:

Blev väckta som vanligt av Seppo, gick och käka frukost. Man visste aldrig om man skulle få det man beställt eller ej, det var inte så bra på engelska, ibland fick man mer än man beställt och ibland mindre! Sen tog vi en promenad på stranden, tungt att gå i sanden!

Sen gick vi och solade och bada, gick och käka lunch på samma ställe idag som igår.

På kvällen åkte vi in till Saladan, som är Koh Lantas störtsta stad. Shoppa lite till barnen, linnen, T-shirts m.m., de kosta ca. 250 bath ~60kr/st, jätte billigt och Mickes föräldrar som varit i Thailand tidigare säger att det är nästan bättre kvalitet än hemma.

Käkade på en restaurang i Saladan, tog tuk-tuk hem!

2/2 Tisdag:

Väckta som vanligt vid åtta-tiden, gick och käka frukost, gjorde i ordning oss, tog tuk-tuk till Clean Beach, solade och bada.

Var och tog pedikyr och manikyr, todde inte jag skulle fixa fötterna men det gjotde jag, tycker inte om när någon håller på med mina fötter. Var och käka lunch, bada och solade lite till innan vi tog tuk-tuk hem igen.

På kvällen kom Linda, Rikard och barnen, Pierre och Nayoung hit, käkade på en restaurang inte långt från hotellet. Det vi inte riktigt förstår är att man inte kan få in all mat samtidigt och den som beställt sist kan få först och tvärt om! Det är ju bara och gilla läget, maten är i alla fall jätte god!!

3/2 Onsdag:

Idag gick vi upp klockan sju, gjorde i ordning oss, gick och åt frukost, tog tuk-tuk till Clean Beach, möte upp Pierre, Nayoung, Linda, Rikard och barnen.

Tog en tuk-tuk till Lanta Old Town,

där stog en båt och vänta på oss.

Det tog en timme att ta oss till ön Koh Ngai, där stannade vi och snorklade i över en timme, jätte härligt.

Sen åkte vi vidare till ön Koh Chuek (krokodil ön) stannade där och åt lunch, jätte fint ställe och god mat! Här fick vi in all mat nästan samtidigt!!!

Åkte vidare till ön Koh Mook, där fick vi simma genom en grotta och kom fram vid en jätte fin strand. Lite läskigt när det blev mörkt i grottan.

Sen gick färden tillbaka till Lanta Old Town och hem igen.

Kvällen blev lugn, var trött efter dagens äventyr men det var en härligt dag!

4/2 Torsdag:

Väckta av Seppo som vanligt, gick och åt frukost, gjorde i ordning oss, tog en promenad på stranden. Gick ner till stranden och sola och bada. När vi snorklade såg vi en muräna, det var häftigt.

Gjorde i ordnig oss, gick till 7-eleven och handlade, åt middag på hotellets restaurang, satt ute och mös. Kvällarna är helt underbara här, varma man behöver inte mer är kjol och linne!

5/2 Fredag:

Väckta som vanligt, gick och åt frukost, gjorde i ordning oss och tog vår dagliga promenad på stranden. Tog tucktuck till Clean Beach, solade och badade, åt lunch där. Tog tuk-tuk tillbaka hem.

När vi kom tillbaka snorklade Micke och jag en stund, man blir helt slut av det. Det är fördelan med att stranden ser ut som den gör, fiskarna håller ju till vid korallerna.

Duscha och gjorde i ordning oss, va och åt på en restaurang nära oss som heter Green Chillie, jätte god mat och trevlig kock, Micke och hon diskuterade olika maträtter länge. Hit ska vi absolut gå tillbaka och äta.

Satt ute och prata på kvällen, det är så varm och skönt, tänk om man kunde ha sådana sommar kvällar hemma i Sverige.