Promenad

2010-04-05 @ 14:38:50
Nu har det i alla fall slutat snöa, men det är slaskigt och blött. Gick en promenad med hundarna ner till kanalen, var ganska skönt ute i alla fall. Övade på att de ska gå fint på samma sida, försöker göra det varje gång nu när vi är ute, men vi möte inga hundar. Nu när man håller på och tränar vill man möta hundar hela tiden, så man får öva och öva.

I går körde vi burträning, det går ganska bra, jag har fått det till att "man kan ju alltid gå in och titta för det kan ju ligga godis där".  Jag vill ju att buren skall vara en bra vilo plats men där är vi inte än. Det kommer jag vet, ska träna lite mer idag. Sen ska jag träna med Krita också, det går jätte bra, hon tycker det är kul. Blir bättre när man kan vara ute och träna agility, men just nu behöver vi inte så stor plats när det är en sak i taget vi tränar på!



Kommentarer
Postat av: Fotograf | Caroline Landin

Tusen tack!



Vilka söta små vovvisar du har! :D

2010-04-05 @ 18:27:49
URL: http://spindeltjejen.wordpress.com
Postat av: Carina

Fy vad tråkigt att få snö igen, jag hoppas verkligen att vi slipper det. Fast det har varit riktigt grått och trist idag, fast det spelar inte så stor roll i och med jag har jobbat hela dagen :-)



Visst är det typsikt att det inte kommer några hundar när man behöver träna. Ibland möter vi hur många som helst men de flesta dagar ser vi inga hundar, konstigt. Ha en bra kväll

2010-04-05 @ 19:20:33
URL: http://tysonochganget.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0