Agilitykurs

2010-04-18 @ 14:02:52
Ja så var det äntligen söndag och agilitykurs. Idag fick vi börja öva på kontaktfält, meningen var att vi skulle få titta på en film, men den var borta, så det får bli nästa gång. Men Krita skötte sig jätte bra idag, drog ihop pinarna i slalomen så det inte är lika mycke fyrkant, gick bra, däcken gick jätte bra, tunneln gick också bra, tre hinder på rad gick bra - hon var på väg att gena men jag kunde styra in henne på hindret, kändes jätte bra. 

Sen fick vi då börja med början till gungan men den stog på en bänk, Krita tyckte inte det var något konstigt utan hoppa upp och gick ner, sen var det bara att stoppa och belöna kontakt fältet så hon skötte sig fint. Sen körde vi säcken de fick ju testa en gång förra gången att bara gå igenom och de höll upp den, nu sänkte vi mer och mer så sista gången körde hon igenom själv, jätte duktig.

I går började Krita löpa, så idag fick hon vara med, med tikbyxorna på, men sen får hon inte vara med på två gånger när hon höglöper, så jag får låna hund nästa gång. Jenny och Nova var med, så det var bra träning för Nova att vara i närheten av andra hundar, de satt på en filt utanför banan. Det var meningen att Jenny skulle fota idag, men det blev inte så, får bli en annan gång. Så det får bli gamla bilder!


Kommentarer
Postat av: Carina

Vad skoj att det går så bra för er. Jag blir så sugen på att träna agility när jag läser om era träningar :-)

2010-04-18 @ 19:58:34
URL: http://tysonochganget.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0