Idag hade ...

2009-11-20 @ 09:35:30
... Nova ett till bra hundmöte. Vi möte grannen med sin hund, först skäller Nova när hon ser henne, men sen gick hon lungt bredvid henne. Va skönt om det börjar lossna nu, tycker det är så tråkigt för henne, hon missar ju så mycket med att vara rädd för andra hundar.




Den dåliga nyheten är att den värsta pitbullen är tillbaka. Jag trodde vi skulle slippa dem, men tydligen inte. Polisanmälan som grannen gjorde har lagts ner, suck. Jag vet inte vad man ska göra nu!



Kommentarer
Postat av: Marina

Hejsan!

Fingal min äldre jack russel är också rädd för andra hundar men går jättebra ihop med russlar. Tassen går fram och hälsar på alla hundar utan någonting händer. Håller mina tummar att Nova slipper vara rädd för andra hundar.

När jag bodde i Ronneby så hade jag en granne med 3 pitbulls och dem var så kelna och mysiga. Jag gosade alltid med dem. Men här jag bor nu så finns det en kille med en pitbulls som släpper den lös och låter den jaga allt ifrån människor, katter och hundar. Kommer den hunden så tar jag upp Tassen och skyddar honom. Det är aldrig hundens fel att den gör fel det är hundägaren som inte fostrat sin hund. Det är synd när det blir negativ kritik emot dessa hundar för det drabbar dem hundägare som tar väl hand om sina pitbulls och sköter om dem.

Sköt om er och ha en fortsatt trevlig dag.

Marina

2009-11-21 @ 09:10:13
URL: http://fingalsmatte.bloggspace.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0