Sista semesterdagen!

2009-07-26 @ 16:02:22
Ja så har då tre veckor gått med vindens hastighet. Var tar tiden vägen. När man går och väntar på att det ska bli semester känns tre veckor som en evighet att vänta. Men jag har jour nästa vecka, så om det nu blir fint väder kan man njuta av det på dagarna i alla fall. Hoppas det det blir fint på torsdag i alla fall när Pierre och Nayoung gifter sig!

I morse vacknade Krita vid halv fem, satte sig bara upp i sängen och börja skaka som hon gör om hon är rädd för något. Vi trodde det var åska på gång, för hon hör ju den långt före vi gör. Men nej, ingen åska kom, vi försökte få henne att lägga sig igen, men det gick inte. Hon var uppe och for på övervåningen, så jag klädde på mig tänkte hon kanske var kissnödig eftersom hon inte velat kissa i går kväll innan vi la oss, men nä hon bajs men inte kissa. Fick henne att lägga sig en stund, men sen stack hon upp på övervåningen, vi somna om en stund. Hon var lika dan sedan när vi vakna. Vet inte vad som flugit i henne, nu är hon som vanligt. Det ända är att vi måste gå till veterinären med hennes öra det blir inte bättre, trots örondroppar. Ögonen blev bra på salvan vi köpte på apoteket.

 
Såg den här larven i morse, stor var den, undrar vad den ska bli när den blir "stor". Nova ville inte lämna den i fred men hon fick snällt följa med mig när vi gick, men hon vände sig efter den hela tiden.


Nova och Krita i morse på promenaden.


Det "fina" vädret på min sista semesterdag!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0