Hej

2009-07-19 @ 00:27:33
Nu mår Nova mycket bättre men hon är mycket räddare när man går ut och det förstår man ju.

Var inne på nätet och sökte på Duvefjord igen, hitta väldigt mycket bilder på Linda och Therese när de är ute och vimlar i storstan. Hitta även Emelie på facebook och Tobbes band - The Riddlers. Och sen har jag fattat fel vad gäller Duvefjord som jag trodde var en liten, liten ö utan för svalbard, det är en fjord - en vik.

 

I wikipadian står det:
 

Duvefjorden er ein fjord på nordsida av NordaustlandetSvalbard. Han strekkjer seg om lag 35 km sørover mellom Platenhalvøya i aust og Glenhalvøya i vest og er 12-13 km brei.

Fjorden har innløp mellom Kapp Platen i vest og Repøyane i aust. Vest for Platenhalvøya ligg Rijpfjorden og Nordenskiöldbukta.

Så nu har jag fått rät sida på det. Det vore häftigt att åka till svalbard och titta. Nä nu ska jag gå och lägga mig. Godnatt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0