FAN!!!

2009-07-18 @ 19:38:08
Idag när vi var i Trosa så ringer Tobbe och berättar att Nova blivit biten av en pitbull, i nacken. Så vi satte oss i bilen och körde hem fort som fan. Nova var okej, förutom att hon tappat en framtand. Micke och Emelie var till ägarn och prata, tog namn så vi kunde polisanmäla. Det här var andra gången de anföll oss men föra gången kom ingen till skada. Sen kom tjejen som äger hundarna hit och prata, så hon lova att ha hundarna inne bara vi inte gjorde polisanmälan.

Vi prata med telgebostäder och de sa att det var polis sak. Micke ringde till polisen och prata, vi ville ha det ner skrivet någonstans men inte anmäla men så gick inte att göra, så vi gjorde ingen anmälan eftersom vi pratat med tjejen och hon sa att hon skulle betala om det blev några veterinär kostnader. Jag var i kontakt med veterinären så vi ska dit den 31/7 och de ska plocka bort roten från tanden och blir det infektion får vi åka in tidigare. Fan va rädd jag blev när Tobbe ringde, jag tänkte nu är det kört. Men det var det inte som tur är!!!


Tandlösa Nova


Kommentarer
Postat av: Skogens drottning

Åh fy fan! Jo man är lite rädd att något ska hända, och jag har ju en stor hund och han får väl skulden även om den lille börjar - för så är det ju ibland. En borderterrier försökte nämligen döda honom förut, utan större framgång. Men mr Hund skötte sig, tryckte till den lille rejält men ingen skada, och när han släppte... ja då hoppade den lille upp och sa "jag ska döda dig". Hmmm... men HADE min 50 kgs klump lackat till i det läget, ja... då hade det gått illa för terriern.



Jag har ALDRIG min hund lös om jag inte ser lååååånga vägar att ingen kommer, bara för att han är snäll ger ju inga garantier för att andra är det. Och vet man med sig - som dom här ägarna ni pratar om - att det finns en risk att dom anfaller, ja då finns det liksom inget att diskutera.



Dessutom är ju hundar så funtade så de pratar lite annorlunda än oss, och vad vet jag vad min eller den andra hunden säger, de kanske är rysligt oförskämda och då kan ju den snällaste hund lacka till.



Jag är alltid orolig när det kommer lösa småhundar, för man vet ju inte och jag vill ju verkligen inte att det ska hända något, för bådas skull. När jag ropar att de ska kalla in sin hund får jag ofta till svar "Den är itne farlig" - då brukar jag skrika tillbaka - inte din nej... DÅ ropar dom in hunden! Ha ha... minns när jag mötte en pitbullägare på en smal liten väg, då gick jag ut i grödorna och gick... och han skrattade hånfullt och skrek hon är inte farlig - och jag svarade, ja du vet, han slutade skratta ganska snabbt :)



Kanske Nova blev rädd redan vid första överfallet, måste ju vara bra läskigt ändå? Eller var hon rädd innan dess också?



Oj, det blev en hel avhandling det här! :)

2009-12-08 @ 18:14:01
URL: http://skogsdrottning.wordpress.com/
Postat av: Karoline

Vad hemskt, jag hade anmält henne direkt ändå :)

Nästa gång kan det vara ett barn eller något annat. Hur skulle hon hålla hundarna inne? Behöver de inte gå ut och göra sina behov?



Stackars lilla Nova!!

2010-01-15 @ 10:58:31
URL: http://karoline.eak.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0