Jaha då sitter ...

2009-08-10 @ 11:22:52
Jaha då sitter man här vid datorn igen. Käkat frukost, läst tidningen och kollat e-mailen. Innan det var jag och hundarna på flugjakt, de skäller och hoppar runt som galningar tills jag dödat den och någon får äta upp "bytet". Sen är det lugna och nöjda, de är inte kloka men det är väll jaktinstinkten som tar vid??? Nu ligger de utslagna och sover så sött!




Tog en härlig långpromenad i skogen i morse, igen. Plockade blåbär men hade inget annat en en ny bajspåse att plocka i, så det blev inte så mycket. Men det finns så mycket blåbär man skulle kunna plocka hink vis, fast det börjar bli övermogna. Jag äter inte själv så Jenny får mumsa i sig allt själv. Det har börjat komma lingon också men det är inte riktigt mogan än!
   
  

Nä det är väll dax att lyfta på rumpan och sätta fart och städa undan lite. Jag har en extra jour idag, det var skönt med sovmorgon. Jag hoppas värkligen det blir lungt i kväll och natt, jag jobba så mycket förr förra veckan när jag hade jour, kom ju upp i 12½ timmar övertid.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0