I fredags efter ...

2012-04-29 @ 13:41:01
... jobbet åkte vi ut till husvagnen. Vi fick besök av Emelie, Jocke och Robin, de ville se husvagnen och så passa vi på och grilla premiären för i år.

När vi vaknade på lördagen sken solen, så det blev en härlig skogspromenad. Krita sprang på som vanligt så skönt att se att hon mår bra igen! Sen gjorde vi inte många knop under dagen, jag var runt och fota lite. På kvällen blev det grillning igen.!

Mina föräldrars katt Rasken.

I morse blev det en skogstur igen, så skönt! Sen blev det frukost och så packa vi ihop oss och åkte hem. Fungerar jätte bra med hundarna i husvagnen, det är lite därför vi sovit i husvagnen för att det ska kännas sig lite hemma i den.

I dag skulle ...

2012-04-25 @ 17:46:58
... Krita lagts in, så det kunde söva henne och titta ordentligt på benet. Var till veterinären i måndags och de skrev ut PC (penicillin) och värktabletter, det har hjälpt för nu går hon nästan normalt på benet och svullnaden har minskat lite. Så det höll med om oss att det inte behövdes någon sövning, men hon fick en längre kur med PC. Så skönt att se att hon mår bättre!

Just nu känns ...

2012-04-22 @ 12:54:17
... det som jag inte har lust och ork med någonting men det är väll så, allt går upp och ner i livet.

Sen är Krita skadad, hon och Nova rök ihop så det dåna om det. Krita blev biten i benet och Nova i halsen. Ingen har några fula sår utan de läker fin men Krita är svullen och vill inte riktigt stödja på sitt högra ben, går sakta åt rätt håll men jag tror vi får ta en tur till veterinären.

I går var ...

2012-04-21 @ 13:53:00
... vi och hämta husvagnen. Körde ut den till mina föräldrar, den ska stå på deras tomt när vi inte är ute och åker med den. Vi var ju tvugna och testa att sova i den och det gick hur bra som helst! Krita och Nova kom till ro snabbt i den, skönt! Tog inga bilder i går får bjuda på en gammal bild.

Fick jobba nästan ...

2012-04-19 @ 19:57:17
... hela kvällen i går, fick gå och lägga mig vid halv två i natt. Så efter en kortare morgonrunda med hundarna, kröp jag ner i sängen och sov bort två timmar.

Sen har jag haft besök av Emelie och Robin, gick och möte henne så hundarna fick en längre promenad!

Godmorgon

2012-04-18 @ 09:55:21
Idag har jag ett extra jourpass. Så dagen börja med sovmorgon och sen en härlig skogspromenad!

I går när jag kom hem från jobbet var den här lilla killen hemma hos oss!

Idag är det ...

2012-04-17 @ 21:33:12
... en liten russellfröken som blir fyra år, hipp hipp hurra på din födelsedag Nova!

I går hade ...

2012-04-15 @ 18:14:01
... vi besök av Emelie, Jocke och Robin. Lillkillen bara växer och växer!

Idag har jag varit på IKEA med Emelie, Robin och Jenny. Köpte en hel del saker till husvagnen, sen fikade vi så klart.

Berlin

2012-04-15 @ 10:31:35
Måndag 9/4:
Det var bara att pallra sig upp vid halv fem, staxt där efter ringde min mamma och sa att de inte kunde åka med då hon var magsjuk. Kändes lite avslaget men det var ju bara och ta oss till Skavsta flygplats, planet gick vid halv åtta. Väl framme i Berlin tog vi först buss, sedan u-bahn med ett byte, till hotellet Excelsior Hotel vi var framme vid tio tiden, det flöt på väldigt bra. Vi fick vårat rum på en gång, annars brukar man ju få vänta tills efter tolv. Titta vilken fin tavla vi hade på väggen!

Bestämde sedan träff med Tobbe vid Alexaderplatz, det var marknad där.

Strosa runt lite utan något bestämt mål, gick sen och satte oss och tog en öl och umgicks. På eftermiddagen skulle Tobbe träffa en kompis, så vi åkte tillbaka till hotellet och sov en stund. Sen på kvällen gick vi först en runda i Kurfurstendamm sen gick vi till en mysig restaurang och åt.

Tisdag 10/4:

Vi tog en promenad runt Berlins zoo, man kommer väldigt nära en del djur utan att gått in i på zoo,

och i parken bredvid, vet inte om den delen vi gick till hör Grosser Tiergarten, tror det i alla fall.

Vi var även och titta på Siegessäule.

Hade bestämt träff med Tobbe vid Hermannplatz, strosade sedan runt en stund innan vi gick till en Indisk restaurang och åt.

Onsdag 11/4:

Den här gången hade vi noga kontrollerat hur vi skulle ta oss till flygplatsen, det gick ett direkt tåg från Zoologischer Garten till Schönefeld flygplats. Så allt flöt på utan några problem och vi lämnade Berlin för denna gången. Får se när vi åker tillbaka nästa gång

Ja vad ska ...

2012-04-14 @ 09:56:47
...man säga om vädret idag, riktigt april väder! Hade ju hoppats på att det inte skulle komma någon mera snö men förhoppningsvis så smällter den bort snabbt.

Va skönt att ...

2012-04-13 @ 18:27:49
... det är fredag, känner mig ganska trött och slut efter den här veckan, ser fram emot att få sovmorgon i morgon!

Nu är vi ...

2012-04-11 @ 20:14:26
... hemma från Berlin, det var en trevlig resa men tyvärr utan mina föräldrar då min mamma blev magsjuk. Tobbe var det bra med! Det blev mindre sightsing den här gången och jag tog inte heller så mycke kort, men en lite rese berättelse kommer!

Oj va dagarna ...

2012-04-08 @ 11:07:34
... går fort, redan söndag och hela jourveckan avklarad! Det blev tre timmar övertid den här gången!

I fredags hade vi besök av Emelie, Jocke och Robin, så trevligt när de kommer och god mat fick vi också, Emelie fixade mat åt oss!

Idag är det tvättning och packning som gäller, planet går tidigt i morgonbitti till Berlin, den här gången skall mina föräldrar följa med också. Ska bli kul och träffa Tobbe igen, ses ju inte så ofta nu sen han flytta ner.

(Bild från i september när Micke och jag var i Berlin)

Ja det var ...

2012-04-04 @ 19:11:07
... en del att göra på kvällen på jobbet men natten var lugn!

Har haft besök av Emelie och Robin idag, han är så go lillkillen :)

Ja så var ...

2012-04-03 @ 11:40:36
... det dax för jourvecka igen, denna gång kort (tis, tors och lördag). Kan ju hoppas vi får jobba lite lagom övertid!

Varit ute med Krita och Nova på en härlig men lite kylig morgonrunda!

Varit och grattat ...

2012-04-01 @ 16:54:07
... farsgubben idag, alltid lika trevligt att träffas! Vi passa även på att checka in och skriva ut flygbiljetter, vi har ingen skrivare hemma, nästa måndag ska vi åka och hälsa på Tobbe i Berlin!

En bild från morgon promenaden, på sina ställen i skogen ligger snön kvar som kom i går. Jag hoppas det blir varmt i veckan så den försvinner igen!