Idag har jag ...

2011-12-02 @ 21:56:07
... varit till veterinären med Krita och Nova, det var dax för vaccination. Emelie följde med, det är inga problem när vi väl är inne hos veterinären men i väntrummet kan vara det, om det är många hundar som väntar. Men det gick jätte bra, Nova skällde lite grann men inte alls som hon brukar.

Diskutera Novas och Kritas klåda som de har till och från, veterinären trodde de kunde vara allergi. Ska efter jul ta bort allt de äter, mat, ben godis m.m. och ersätta med ett foder som de ska äta i åtta veckor. Det är svårt att fast ställa om det är maten eller något annat som de inte tål, så man får hålla koll om klådan blir bättre eller ej. Efter åtta veckor får de äta allt igen och efter två veckor får man se om klådan blev värre eller inte, då vet vi om det är maten eller ej som de inte tål.

Sen köpte jag även Zylkène som är ett naturligt kosttillskott som minksar stess hos hund och katt. Gav henne första dosen redan idag med tanke på att de redan börjat smälla smällare här. Hoppas det hjälper, körde med DAP halsband förra året, hjälpte inte så mycke mer än att Nova lugna ner sig snabbare när vi kom in. Men på själva nyår hjälpte det inte alls!

Passa även på att väga dem:
Krita 7,8 kg
Nova 7,3 kg
Så det har gått upp ett halv kilo var sedan i våras, märks att jag varit sjuk under hösten och det inte blivit så långa promenader. Men nu är vi på banan igen så nu är långpromenaderna tillbaka på schemat!


Himlen var så där rosa och fin när Micke och jag kom hem efter vi handlat, men det är svårt att få med den på bild.

Kommentarer
Postat av: Quila o Tonja

Nej, vad trist med klåda. Så himla svårt att hitta orsaken :-( Det vore ju bra om dom snabbt blev bättre med annan mat.........

Bilden blev jättefin!!!

Trevlig helg

Kram

2011-12-02 @ 22:44:21
URL: http://quilaoronja.blogspot.com
Postat av: marina

hejsan vännen!

tack för dem fina bilder på dina underbara tjejer. jag håller mina tummar hårt att dem inte blir så rädda för smällare i år. För min del kan det gärna förbjudas att användas för dem skrämmer både folk och djur. Min första russel var livrädd för smällare och raketer. Så jag vet hur du har det. Där jag bor nu så brukar dem inte smälla några raketer förrän vid årskiftet.

Sköt om er alla och ha en fortsatt mysig dag.

Många hälsningar ifrån Marina

2011-12-03 @ 09:21:10
URL: http://fingalsmatte.bloggspace.se
Postat av: Just Another Crazy Blonde - With Just Another Stupid Blog

Åh, de är så söta vovvisarna :)



Jag gillar personligalmanacka, tycker att de har superbra kalendrar och just det att man har så mycket valmöjlighet är bra : )

2011-12-03 @ 21:55:41
URL: http://www.spindeltjejen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0