Ridning

2010-03-16 @ 21:25:23
När vi kom till stallet gick vi och kolla ridbanan på en gång, med tanke på all is som låg över allt. Det var sand ett spår runt resten is, så vi tveka om vi skulle rida. Men vi bestämde att vi provar funkar det inte får vi gå in, men jag valde en av de slöare hästarna, Linlugg. Chackis var okej, hade gått i lördags och inga problem, men hon är ju så het och sitta och bromsa på isen är inte så kul, så då tog jag Linlugg.

Man får verkligen skenkla henne varje steg hon tar och stel är hon också, men jag kämpa på. Vi skulle flytta in på ena långsidan och flytta ut på andra. Efter det blev det galopp på långsidorna och sitta ner i trav på kort sidorna, först fick jag driva som sjutton för att hon skulle galoppera hela långsidan. Men sen blev hon så pigg, så jag fick hålla in henne för hon ville galoppera innan jag gav skenkel. Då blev hon riktigt rolig att rida, sen skulle vi bara trava av dem på slutet och då gick hon så fint. Då kändes det värt allt jobbande i början!

Linlugg.

Kommentarer
Postat av: Karoline

Fasiken vad duktig du är som kan rida alla hästar du provar så bra, kul att läsa!

2010-03-17 @ 22:34:06
URL: http://karoline.eak.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0