Vecka 18

2011-05-02 @ 21:29:59
Måndag 2/5:
Körde med Krita:
* Stanna och kör - gick ganska bra, hon stack iväg någon gång utan jag sagt kör.
* Inkallning - gick jätte bra.
* Följsamhet - behöver öva mycke mera!
* Slalom - gick inte så bra i början hon då tog bara första porten, satte då pinnaran lite mera i sär och då gick det riktigt bra, men vi behöver öva massor för att få till det helt till slut.
Sammanfattning:
Så med tanke på att det var länge sedan vi träna så skötte hon sig bra idag, belöna med kamptrasa och godis. Körde med midjebälte och långlina eftersom jag inte litar riktigt på att ha henne lös, men hon höll sig vid mig hela tiden!
Jenny körde med Nova:
Mest bus med kamptrasan, men lite inkallning och stanna - varsågod, gick skapligt bra.
Tisdag 3/5:
Vila.
Onsdag 4/5:
Idag blev det inomhusträning, med ligga och vila i buren i mellan övningarn.
Körde samma med båda:
* Kampa
* Stanna - kasta trasan, får "varsådog" efter ögonkontakt
* Slalom
Sammanfattning:
Målet med träningen idag var att det ska vara roligt att komma ut från buren till matti. Slalomet gick bra för båda idag, kul att se! Krita blir lite för ivrig ibland så jag får försöka lugna henne.
Torsdag 5/5:
Vila.
Fredag 6/5:
Vila.
Lördag 7/5:
Vila.
Söndag 8/5:
Var på fotbollsplanen och träna, hade med mig buren så den som inte träna låg i buren.
Körde samma med båda:
* Följsamhet
* Stanna och kör
* Slalom
Sammanfattning:
Krita - gick skapligt bra idag, hon vill nästan för mycke så hon blir så ivrig och då blir det fel.
Nova - var bara godis belöning som gick hem idag, annars gick det skapligt bra för henne också.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0