Mål 2013

2013-01-01 @ 14:18:00
Ja vad ska man säga om det år som gått, har varit jätte dålig med att träna med hundarna, tror inte jag tränat agility en enda gång under 2012! Vet ju hur mycke mina tjejer tycker om när vi tränar ihop. Måste verkligen ta mig själv i kragen och komma igång/börja om från början med träningen. Kanske kan hitta någon kurs som jag kan gå på med dem. 
 
Har setat och läst bakåt i min blogg och jag inser att när Krita började dumma sig på Agilitykursen, det var då jag började träna mindre och sen i samma veva pajade min nacke! Jag måste på något sätt släppa det som varit och gå vidare, jag har nästan inte varit ute vid klubben och tränat efter det som hände på kursen, jag får ont i magen när vi åker dit.

Krita: Så här såg målen ut för 2010, 2011 och 2012

Mål 2010 1. Träna mera lydnad så det sitter bättre. 2. Börja med agility - anmält till grund agility med början mars-april. Går grundkurs i agility just nu! 3. Träna hundmöten - skäller så dant när vi möter endel hundar, andra går bra. Men vill att hon ska vara tyst jämt!!!
Mål 2011 1. Gå privatlektioner så jag får bukt med hennes beteende, så vi kan fortsätta med agilityn, som vi båda tycker är så kul.
Mål 2012 1. Träna hundmöten, så vi kan möta alla hundar och hon inte ska bry sig om dem. 2. Få ordning på olater som tex. skälla som galningar när vi får besök. 3. Hitta regelbundna rutiner för träningen och komma igång med både lydnadsträning och agility.

Inte uppfyllt mycke av det, förutom att vi gick agility som vi sedan fick avbryta för att Krita börja dumma sig.
 

Nova: Så här såg målen ut 2010, 2011 och 2012


Mål 2010 1. Största målet är att jobba med hennes räddlsa för andra hundar. Vill att vi ska kunna möta hundar på promenad och hon ska inte bry sig att det kommer en annan hund. Behöver absolut inte hälsa på andra hundar! 2. Träna mer lydnad så det sitter bättre.

Mål 2011 1. Målet från 2010 står kvar, gick framåt ett tag men nu tycker jag det är som förut. Måste gå privatkurser och få hjälp och komma framåt. 2. Hon älskar att träna, så vi ska väll se vad vi kan hitta på, vad det blir har jag inte bestämt än agility, sök, lydnad.

Mål 2012 1. De största målet är att få bukt med hennes hundrädsla! Så jag ska gå privat lektioner och få hjälp med det!


Samma sak här inte mycke som blev av.

 

Så hur ser då målen ut för 2013?

Måste hitta glädje i att träna igen med tjejerna, ta mig mer tid att social/miljö träna tjejerna, försöka hitta någon kurs att gå med, målen sen tidigare år står kvar!

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0