Agilitykurs

2010-09-12 @ 18:18:27
Ja vart ska jag börja, suck! Krita drog flera gånger, gjorde tillslut utfall mot alla hundar hon såg! Det var hemsk, jag skämdes så för Krita! Jag var inte med under resterande tid på kursen, satt och titta på. Efter kursen stanna jag kvar och körde med Krita, Annica var kvar och hjälpte mig. Gick jätte bra första vändan jag körde, sen körde Annica sin hund. Sen när jag körde igen drog hon iväg och leta efter hennes hund, kom till mig sen och jag körde några gånger till med henne, gick jätte bra. Sen körde Annica sin hund. Sen skulle jag köra igen då stack Krita till Annicas hundsbur och försöker bita igenom buren. Vi satt länge och prata efteråt om varför hon gör som hon gör. Hon är helt fokuserad på mig när vi kör, tar alla hinder sen när vi är klara och hon ska få sin belöning då drar hon iväg och dummar sig! Allt känns bara så jobbigt och jag känner mig jätte deppig. Vet inte vart eller vad jag ska börja med för att få bort detta beteende!

Kommentarer
Postat av: Marie G

Inge kul:( & jag kan förstå att du känner dig frustrerad...Hör av dig om du vill ha sällskap när du åker ut....

Kämpa på!

Ha det gott

2010-09-12 @ 21:44:30
URL: http://marieosindie.blogg.se/
Postat av: Carina

Vad tråkigt att hon stack även denna gången. Hon är kanske inne i någon period där det är roligare att göra sånt än att lyssna på dig? Enzo stack oxå en gång men jag hade turen att han kom tillbaka innan han nådde den andra hunden. Men sen måste man tänka på att de är helt olika hundraser. Jack russels har lite mer egen vilja. Hade en gång en fox terrier som är rätt lik jack russeln till sättet, kunde aldrig ha han lös om vi inte var i en rastgård, han lyssna ALDRIG. Kämpa på, du är på rätt väg. Tror garanterat att detta kommer att fixa sig så småningom med mycket träning, kram

2010-09-13 @ 05:53:18
URL: http://tysonochganget.blogspot.com
Postat av: Marina

Hejsan vännen!

Du komemr att lyckas med det du vill uppnå med krita men det tar tid. Gubben ahr jobbat hårt med Fingal och hans olater och nu efter snart två år så är det mycket bättre och det går framåt. Men russlar är lite speciella och ibland får man klura lite hur man ska komma dit man vill. Man får jobba lite annorlunda med russlar för dem har så starka egna åsikter om hur det ska göras så man får överlista dem. Sköt om er alla och ha en fortsatt mysig dag.

Marina

2010-09-14 @ 10:15:45
URL: http://fingalsmatte.bloggspace.se/
Postat av: Jeanette

Usch, inte roligt alls...

2010-09-19 @ 18:50:25
URL: http://mffhunden.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0