Krita

2018-07-08 @ 22:15:04
(null)
Den 19/6 kom Micke hem från jobbet, Nova springer till dörren och skäller som vanligt men Krita ligger kvar i mitt knä och reagerar inte. Inte förens Micke lägger handen framför nosen vaknar hon. Vi har under en tid märkt att hon hört dåligt men att hon blev döv över en natt kändes märkligt.

Fick tid hos veterinären dagen efter och de hittade inget konstigt i öronen, jätte fina sa det. Så det är nog åldersförändringar (blir 12 år i augusti) som gjort att hon förlorat hörseln, jag frågade "kan man bli döv över en natt" och de kunde de inte riktigt svara på. 

När jag kom till jobbet veckan efter, så sa en arbetskompis till mig "jag tror det kan vara Flagylen" hon hade stött på en patient som tappat hörseln snabbt och det visade sig vara av Flagylen. 

Jag tittade i FASS och de står:
Har rapporterats (förekommer hos ett okänt antal användare): ....... Försämrad hörsel/ hörselnedsättning. Tinnitus.......

Idag är det 2 1/2 vecka sedan hennes hörsel försvann och hon hör vissa ljud som tex när vi visslar på henne, om man skramlar med porslinet, ibland när Nova skäller. Så har vi tur får hon tillbaka en del av sin hörsel men just nu  kommunicera vi med tecken, som tur är använder man lite tecken utan att tänker på det men vi övar för fullt. 




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0