Weekend London

2017-06-10 @ 10:58:00

Fredag morgon gick Jenny och jag upp tidigt för att hinna med flyget (7:05) från Arlanda till Gatwiks flygplats i London.

Efter vi landat tog vi tåget till Victoria Station och gick till hotellet, Millenium Hotel London Knightsbridge. De var ett fint rum på åttonde våningen.
Gjorde oss i ordnig och gick genom Hyde Park (där de firade Elisabeth kröning) till Oxford street.
Efter några timmars shopping och promenerande gick vi tillbaka till hotellet och vilade, var ju uppe vid fyra för att hinna med flyget.

Efter några timmars vila gick vi till Buckingham Palace och vidare in till Soho och åt pizza. Innan vi gick hem till hotellet och somnade gått!
Lördag morgon tog vi och åt frukost på Pret a Manger vid Victoria station, gick sedan till Big Ben och London eye.
Gick sedan vidare till National Gallery, efter att gått runt i flera timmar var vi hungriga och gick till Soho och åt fish and chips.
När vi ätit klart tog vi tunnelbanan till Natural History Museum, efter att gått runt att par timmar kände vi oss nöjda och gick tillbaka till hotellet en stund innan vi gick till Oxford street för att shoppa lite.
Efter att vi shoppat gick vi runt för att hitta en pub och sätta oss på och ta en öl. Men det var fullt över allt och vi var trötta och orkade inte stå. Så vi tog tunnelbanan till hotellet och efter vi lagt oss och titta på tv fick vi höra om terrordådet på London Bridge, då kändes det ganska skönt att vi åkt hem och inte var ute när de hände.
Söndag morgon gick vi upp ganska tidigt, åt även denna morgon frukost på Pret a Manger fast i Knightbridge. Gick runt lite i området runt Knigtsbridge innan vi gick in på Harrods bara för att kolla lite, man häpnade lite när man såg priset på en del kläder.
Tyvärr går en helg alldeles för fort och det var dax att åka hem. London var en härlig stad som jag vill besöka igen.