En helg i Vimmerby

2016-07-10 @ 21:02:00

Så kom då äntligen helgen då Robin skulle få följa med och sova i husvagnen utan mamma och pappa. Vi åkte till Vimmerby camping på fredag förmiddag, Robin tyckte nog det var lite långt att åka.

Väl framme var det mycke spring i benen på Robin, utforskade campingen, lekparkerna och han tog sig även ett dopp i sjön (var alldeles för kallt för min smak).

Vi hade köpt en liten present till honom, en lego bil med husvagn. Så vi satte oss i solen och han byggde ihop den.

Efter en härlig kväll somnade vi gott i husvagnen.

På lördag bar det av till Astrid Lindgrens Värld. Micke och jag räknade ut att det var 21 år sedan vi här här med barnen, jösses vad tiden rinner iväg!

Vi hade en bra dag med mycke att se på och göra!

Efter att gått runt en hel dag tog orken slut och vi återvände till campingen.

Vi fick besök av mina föräldrar som stannade och grillade med oss innan de begav sig av hemåt.

Än hade Robin lite spring kvar i benen innan vi somnade gott!

Så kom då söndagen och det var dags att packa ihop och bege oss av hemåt.

Vimmerby Camping var en väldigt lugn och trevlig camping, lite sliten men ren och fin. Här kan jag tänka mig att campa igen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0