Ja här har ...

2011-07-28 @ 17:04:11
... det inte hänt så mycke, vi hade fint väder igår så jag var ut en sväng och solade på förmiddagen. Sen jobba jag i går kväll/natt, avsluta en patient när vi kom och sen blev vi väckta i morse vid halv sex, så det var ett till bra jourpass.

Sov en stund på förmiddagen, sen har jag varit iväg till optikerna, trodde det var ca sex år sedan jag var där sist, men det var 11 år sedan, hm vad åren rinner iväg. Blev nya läsglasögon, två par likadana fast i olika färg, så kan jag ha ett par på jobbet och ett par hemma.

Krita har varit lite avslagen ett tag, tänkte det var värmen, men jag måste kolla när hon löpte sist, kanske hon är skendräcktig, förra gången fick hon ju svullna juver det har hon inte än i alla fall.

Kommentarer
Postat av: Dame Eliza/Helena

Min tik får alltid lite svullna juver cirka2 månader efter det hon löpt. Men hon håller aldrig på och bäddar osv. Men lite låg blir hon då + att hon äter sämre. Fint mönster på bågarna, förresten!



Må så gott!

2011-07-28 @ 18:40:29
URL: http://nyadameeliza.blogspot.com/
Postat av: Maribella

Men vad världen är liten!!!

Vet inte om du minns/vet vem jag är, men vi har träffats!

Nu hittade jag din blogg via Helena/dameeliza som har brorsan till vår första hund, Jack russel valpen Dio 4,5 månader.



Vore superkul att ses med hundarna någon gång, vi bor i samma stad! Och vårt lilla monster behöver öva på att träffa andra hundar....



Hälsningar Maribel

2011-07-28 @ 21:21:02
URL: http://www.maribellassk.blgspot.com
Postat av: Quila o Ronja

"Uppdaterade" också mina glasögon för lite sedan. Trodde som du, att det var väl inte så länge sen, men jösses vad åren går. Det är väl så, när man inte använder dom hela tiden.

Kommer i håg att du skrev om Krita, sist hon var skendräktig. Det "problemet" slipper vi numera ;-)

Ha en bra dag

Kram

2011-07-29 @ 10:38:49
URL: http://quilaoronja.blogspot.com
Postat av: Maribella

Jag har bott i Gnesta, jobbar också som syrra, har jobbat på gyn + iva på sts. Har också jobbat på Liljedalshemmet Umgås mycket med Camilla Erlandsson (fd Gustavsson).

//Maribel

2011-07-29 @ 10:50:44
URL: http://maribellassk.blogspot.com
Postat av: Quila o Ronja

"Uppdaterade" också mina glasögon för lite sedan. Trodde som du, att det var väl inte så länge sen, men jösses vad åren går. Det är väl så, när man inte använder dom hela tiden.

Kommer i håg att du skrev om Krita, sist hon var skendräktig. Det "problemet" slipper vi numera ;-)

Ha en bra dag

Kram

2011-07-29 @ 11:30:36
URL: http://quilaoronja.blogspot.com
Postat av: Henrik Olsson

(Du får ursäkta om du får flera kommentarer - men det verkar vara lite besvärligt med kommentarerna hos blogg.se)



Min tik löpte för ett tag sedan, och då skulle det minsann bäddas, stökas och bökas både här och där!



Vid ett tillfälle försökte hon även att gräva ett gryt i trädgården :P



Hoppas att du slipper den varianten av skendräktighet.

2011-07-29 @ 12:35:29
URL: http://www.henrikolsson.eu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0