Har haft Emelie ...

2011-01-09 @ 18:41:17
... på besök idag, hjälpte henne att skriva ett CV. Hon jobbar som målare och har blivit varslad från 23 januari, inte kul alls. Jag hoppas hon hittar något nytt snart! Tobbe har ju gått hemma ett år nu och varit arbetslö, inte kul för ungdomarna när det inte finns jobb.

Varit ute med Krita och Nova en och en. Gick skapligt bra med Nova, hon är jätte rädd och gå ut när det är mörkt, men peppar, peppar så smällde det inget när vi var ute. Igår när Jenny gick natt rundan hade det smällt som bara den, så hon bara flämtade och skakader när hon kom in. Krita var riktigt duktig ute, vi hörde smällare på håll och då bryr hon sig inte. Hon lyssnar bättre och bättre på mig, känns så himla kul.

Kommentarer
Postat av: Anna & Nova

Fy vad tråkigt att bli varslad :( Hoppas hon hittar något nytt jobb!

Men jisses, smäller de fortfarande hos er? Det är ju inte klokt!

2011-01-10 @ 20:03:26
URL: http://ellegaard.doggyblogg.se/
Postat av: Quila o Ronja

Oh neeeej, nu fösvann min låååånga kommentar, grrrr!!

Arbetslösheten är för jäklig, när ska det vända?!

Sv. Tjejerna skäller inte direkt, mera vaktbeteende. Ronja "blåser upp sig", tror hon är något, om du förstår. Den här hunden har ju bitit Ronja vid två tillfällen, så jag vet inte om det är det hon "stör" sig på. Förmodligen. Men att lyfta en hund vid hundmöten, det signalerar ju helt fel. Det är inte lätt alla gånger.



Ha en skön kväll (Ledig?)

Kram

Susanne

2011-01-10 @ 20:09:35
URL: http://quilaoronja.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0