Lite träning

2010-09-24 @ 18:47:50
Nu har jag varit ute med hundarna en och en.

Med Nova tog jag bara en promenad, med lite bus och hoppa upp på stenar och gå balansgång på staketet. Hon behöver tycka det är roligt att gå med matti själv och stärka sitt självförtroende.

Med Krita tog jag bara en liten kissronda i lilla skogen och så gick vi till fotbollsplanen. Körde med långlina, sele och kroken, men tanken var att det skulle va som hon var lös. Ställde godisburken och la kopplet och bollen där, sen gick jag bort med henne och körde stanna och kör, fram till godisburken, få belöning - godiset, på med kopplet och kampa med bollen. Eftersom det inte verkar fungera att jag kastar bollen som belöning så ska vi se om inte det här fungerar.

Så blir det inte negativt att få på kopplet heller, Annica och jag prata om det sist men jag har inte hunnit/orkat träna den här veckan som jag velat. Idag var jag och köpte en munkorg till Krita också, hon ska få ha den på agilityn, så jag har tänkt ta av den efter hon fått kopplet på och så kampar vi sen. Vi får se hur det fungerar och munkorgen ska bara vara med så länge som det behövs, sen ska den bort.

Kommentarer
Postat av: Quila o Ronja

Halloj!

Vad skönt att provet var bra :-)))

Smart träning! Ibland får man ändra lite här o där, prata med andra, det känns ju så bra när polettet trillar ner på dom små fyrbenta.

Ha en bra helg, trots jobb

Susanne

2010-09-24 @ 20:33:56
URL: http://quilaoronja.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0