Agilityträning

2010-09-26 @ 17:13:20
Nu har jag varit på agilityträning, precis som förra gången fick vi träna efteråt.

Vi började med gungan - gick bra, hon blir inte rädd när den åker ner.
Sen hade de på kursen kört en bana idag med: tre hinder, däcket, tunnel, lången, böjd tunnel, tre hinder, vända, två hinder, säcken, däcket och de tre hindrena. Krita är duktig, jag ger komando för sent och det blir jätte svårt när det är så många hinder efter varandra så man hinner inte riktigt med och så glömmer man nästan vad hindren heter, men jätte kul.

Försökte köra med munkorgen idag, men var tvungen att ta bort den, hon ville inte köra, stanna mitt i tunnel och bara stog där och ville inte röra sig.  

Hon drog i väg en vända mot Annica och hennes hund, men jag kalla in henne och hon kom så fint. Vi märkte att när hon blev trött på slutet så kommer lite av hennes "dumma" beteende tillbaka - börjar skälla och stutsa runt. Men det gick mycke bättre idag hon lyssande bättre, kändes jätte skönt men det känns att jag har en lång väg att gå tills det kan bli som det var förrut innan detta börja. Men det ska fasiken gå!!!

Tack ännu en gång för att du ställer upp och stannar och tränar med mig efteråt Annica!

Kommentarer
Postat av: Quila o Ronja

Åh vad ni är duktiga ;-) Skönt att ha lite hjälp också :-) Ibland känner man sig lite frustrerad, vill ju att det ska fungera med en gång, eller hur? TÅLAMOD är bra att ha, hehe



Kram

Susanne

2010-09-26 @ 19:15:35
URL: http://quilaoronja.blogspot.com/
Postat av: Carina

Vad skönt att du har en sån bra träningskompis, dom är bra att ha och det blir så mycket lättare när man är 2 stycken. Skönt att det gick bättre.

2010-09-27 @ 05:51:59
URL: http://tysonochganget.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0