Tränat agility

2010-05-13 @ 14:51:23
Nu har jag varit ute på fotbollsplanen och tränad med Krita och grannen Marie och hennes Triss. Vi stälde upp fyra hinder, tunneln och däcket i en cirkel. Jag skulle köra först med Krtia, men Maries katt Indra var med också, så Krita drog efter henne och lyssnade inte alls på vad jag sa! Fick tag på henne när Krita jagat upp Indra i trädet. Så jag körde Krita med koppel, så jag körde inte hela varvet, men hon ville bara till katten, så jag gick och satte henne.
Klicka för att stänga bilden

Klicka för att stänga bilden
Så körde Marie med Triss i stället, det var lite skillnad mot Krita.
Klicka för att stänga bilden 

Klicka för att stänga bilden
Sen körde jag igen, först med kopplet sen utan och det gick skapligt, sen drog Krita igen och jag fick jaga henne. Jag måste verkligen jobba med inkallning och stanna igen. Har nog lagt för mycke fokus på hindrena nu. Men vi fick till två varv på slutet i alla fall.
Klicka för att stänga bilden

Klicka för att stänga bilden

Klicka för att stänga bilden
( Alla korten är tagna från Maries blogg )

Det var bra att Marie var med och kunde tala om vad man gör för fel. Jag ska ha en plan för hur vi ska köra banan, ta det lugnare och tala om tidigare vad Krita ska göra.

Så nästa gång när jag tränar ska jag köra lite inkallning och kontkatövningar m.m. innan vi kör hindren, så får vi se om hon lyssnar lite bättre på mig och inte drar iväg!

Tack för hjälpen Marie!

Kommentarer
Postat av: Marie G

Tackar för en trevlig stund i agilityn´s tecken:) Du kan ta foton från min blogg om du vill, för dom finns där att beskådas:)

Jag hänger gärna på fler gånger....

Ha det gott!

2010-05-13 @ 14:57:53
URL: http://marieosindie.blogg.se/
Postat av: Carina

Det är mycket som stör hundarna. Är det inte en löptik så är det en katt eller kanin. men det såg bra ut i slutet :-)

2010-05-13 @ 19:38:01
URL: http://tysonochganget.blogspot.com
Postat av: Anna

Tack =) Fina träningsbilder, vi använder slalompinnar av samma märke på våran träning =)

2010-05-13 @ 20:50:39
URL: http://ellegaard.doggyblogg.se/
Postat av: Marina

Hejsan vännen!

När Fingal får se en katt så ska han jaga den medan Tassen låter bli den helt och hållet. Man ser att Tassen är uppväxt med katter så han bryr sig inte om dem. Fina bilder på russlar som har kul. Sköt om er alla och ha en fortsatt bra dag.

Marina

2010-05-15 @ 09:34:35
URL: http://fingalsmatte.bloggspace.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0