Godmorgon

2010-05-07 @ 09:59:44
Ja och så sitter jag här igen med en kopp te! Varit ute med hundarna, var inte så skönt ute blåste lite, kände nästan att jag ville ha mössa på mig.

Idag möte jag en matte med sin golden och storpudel, brukar möta dem någon gång då och då, men aldrig prata med varandra. Men i morse sa hon va duktiga dina hundar har blivit! Tack sa jag, din med sa jag tillbaka, hon har haft problem med storpudel. Då sa hon skvallerträningen är verkligen toppen, ja sa jag och så gick vi vidare. Kändes jätte bra, att någon man bara möter ibland ser resultatet av min träning med hundarna. Nova skäller ju fortfarande lite ibland men jag kan nu distrahera henne med godiset "skvallerträningen".

Sen gick vi ner till hundrastgården för jag tänkte de skulle få springa löst, men det är fortfarande massa vatten där.

Så då gick vi vidare upp i skogen och sen hem, så det blev en lagom promenad i alla fall.


Kommentarer
Postat av: E ♡ Aspelin

Tack för dina fina ord. Just nu känns allt jättejobbigt. Hade 2 dödsfall med 3 dagars mellanrum i släkten. Jag vet att det kommer bli bättre, även om det inte känns så just nu.



Hoppas allt är bra med dig & dina kanonfina hundar! :)

2010-05-07 @ 17:30:58
URL: http://emelieaspelin.blogg.se/
Postat av: Carina

Försökte få dom att titta på mig med hjälp av godis men det hjälpte inte mycket :-) Vad kul att andra märker ens framsteg, bra betyg... Inte så rolig rastgård, där vill man inte släppa in vita hundar. Ha en bra fredag

2010-05-07 @ 18:28:21
URL: http://tysonochganget.blogspot.com/
Postat av: Karoline

Jag kommer inte ihåg om jag svarade på Nikon frågan :) Det har varit lite mycket på senaste tiden.



Men iaf, vi är riktigt nöjda med våra Nikon. Blir kanon bilder och de är lätta att greppa och hålla stadigt fast objektiven ibland väger mycket.



Kul namn "skvallerträning", skrattade lite för mig själv först innan jag läste vad det handlade om.

Verkar vara ett riktigt bra sätt att träna på.

Man blir så glad när folk omkring en ser resultat, bra jobbat!!

2010-05-07 @ 21:51:16
URL: http://karolinesliv.wordpress.com
Postat av: Quila o Ronja

Ser att ni har en rastsjö....FINT!

Läste precis om skvallerträning....Har aldrig hört talas om den. Tycker du att det fungerar?



Önskar dig och vovvarna en skön helg.



Kram

Susanne

2010-05-08 @ 00:26:19
URL: http://quilaoronja.blogspot.com/
Postat av: Marina

Hejsan vännen!

vad duktiga russlar du har och vad mysigt med en rastgård. Tack för dem tröstande orden ifrån dig och jag blir glad över att sjuksköterskan i dig kom fram. Som hjärtsjuk är man glad för alla råd jag får. Ska ta kontakt med min läkare på måndag och hoppas på en tid där snarast. Sköt om er alla och ha en mysig lördag.

marina

2010-05-08 @ 10:39:55
URL: http://fingalsmatte.bloggspace.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0