Slö dag!

2010-03-16 @ 14:27:57
Ja idag har jag inte gjort mycket, ganska skönt det med. Men ibland är jag bara för slö, kommer mig inte för någonting här hemma. Hamnar framför datorn och där blir jag sittandes. Ja det är tur att man har hundarna som kräver uppmärksamhet av en.

Har precis varit ute med dem en och en. Med Nova tog jag det lungt, hon behöver vila efter promenaden igår. Men vi fick ett bra hundmöte i alla fall, sen hoppa hon runt mest i snödrivorna och ville att jag skulle sparka upp snö som hon kunde hoppa efter.
 
Krita träna jag lite grann, gå fint, inkallning, sitt och stanna kvar. Vi mötte en labbe efter en snödriva, så där han jag inte riktigt med men drog tillbaka Krita, satte henne och mata godis, sen möte vi en hund till den såg vi på håll. Så jag sa gå fint och så mata jag godis, gick jätte bra. Bestämt att jag ska köra samma metod med Krita som Nova. Eftersom Krita också reagerar på andra hundar ibland, mest mot större mörka hundar, men hon skäller ut dem i stället för som Nova vill fly.
 

Kommentarer
Postat av: Carina

Sån är jag oxå ibland och det är tur att hundarna "tvingar" ut en några gånger per dag :-) Men håller med att det är skönt att inte göra något ibland, sitta och ta det lugnt framför datorn.



Vad skoj att det börjar redan på söndag, jag får vänta med vår allmänlydnad i 2 veckor till, längtar jättemycket. Ha en bra kväll

2010-03-16 @ 20:12:25
URL: http://tysonochganget.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0