Ridning

2010-03-09 @ 21:26:59
Idag fick jag rida Chackis igen, hon är så mysig. Hon fäller något fruktansvärt skulle kunna borsta hur länge som helst. Får väll ta med rycktstenen nästa gång.

När vi skritat ett tag och satte i gång och trava, märkte jag att hon halta. Det var samma sak förra veckan men då var det tre hästar till som halta så vi trodde det var styltor. Förra gången försvann det när jag red på, så vi bestämde att jag skulle försöka rida en liten stund, det gick bra och hon halta inte mera. Vi körde vända upp på mitt linjen vid A skenkelvikning till B, gick bra. Hon var lite framåt men inte farligt, kändes som det var jag som bestämde tempot i alla fall, red henne med graman.

Sen byte vi till vänster varv och skulle göra samma sak, då börja hon halta igen. Så då hoppa jag av och tog upp henne till andra padocken och skritta av henne. Så tråkigt, men det är ju inte första gången hon haltar. Bad ridläraren prata med henne som äger stallet, att man verkligen kollar henne nu! Så vi får väll se vem jag får rida nästa gång! Så synd hon är så mysig och jag vill rida henne mera, vill lära känna henne!

Jag och Chackis, visst är hon fin!

Kommentarer
Postat av: Therese

Det är så härligt att rida! Jobbigt när de blir sådär, det värsta som finns är när något inte stämmer med de små liven. Eller i hästarnas fall, de stora liven! Hoppas hon blir fri från sin hälta och ni kan fortsätta träna tsm igen! :)



2010-03-10 @ 00:26:28
URL: http://my.opera.com/ThereseSe
Postat av: Karoline

Så himla tråkigt att hon var halt :( Såg väldigt mysig ut iaf. Hoppas att du får någon bra häst nästa gång.

Hur många olika har du provat?

Hur länge har du ridit? När jag gick på ridskola så tror jag inte att jag fick lära mig det här med yttertygeln, får ni göra det? Eller så har jag bara glömt :)

2010-03-10 @ 10:31:13
URL: http://karoline.eak.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0